HYUNDAI

Korejec po evropskem okusu

Objavljeno 22. september 2014 19.20 | Posodobljeno 22. september 2014 19.21 | Piše: Blaž Kondža

Hyundai ix35 2,0 CRDi style 4x4 prepriča s praktičnostjo in štirikolesnim pogonom, manj s porabo goriva.

Korejski proizvajalci avtomobilov so hitro dojeli, da je evropski okus drugačen od ameriškega, in razvoj avtomobilov za Evropo preselili – na staro celino. Tako je tudi ix35, ki smo ga preizkusili, nastal v Hyundaijevem evropskem oblikovalskem središču, zato nam je bil na pogled všeč. Čeprav – okusi so različni.

Uporabna eleganca

Elegantno oblikovan ključ je pri opremi style pametni, kar pomeni, da lahko mirno počiva v žepu, vrata pa odklenemo (in zaklenemo) s pritiskom na gumijasti gumb na kromirani kljuki. Tudi za zagon motorja je dovolj pritisk na zagonsko stikalo. Notranjost vozila je všečna, bolj evropska kot ameriška, a vseeno je več trše plastike kot mehke.

Za dobro počutje skrbi dvopodročna samodejna klimatska naprava, ki nadzira kakovost zunanjega zraka in po potrebi zapre njegov dovod. V hladnejših dneh pridejo prav ogrevani sedeži (od opreme comfort naprej), in to tudi zadaj, kar je v drugih avtomobilih zelo redko. Za dodatnih 150 evrov ponujajo celo ogrevanje volanskega obroča. Ergonomija vozniškega prostora je zgledna, čeprav bo modra osvetlitev instrumentne plošče koga zmotila. Sedeži bi lahko imeli boljši stranski oprijem, oblazinjenje iz umetnega usnja tudi ni bilo navdušujoče.

Prtljažnik v osnovi sprejme 591 litrov, če podremo zadnje sedeže, ga povečamo na 1436. To je za družinske potrebe povsem dovolj. Dodajmo, da je imel testni avtomobil pod dnom rezervno pnevmatiko, kar je ob morebitnem predrtju zelo koristno.

Ne najvarčnejši dizel

Dvolitrski turbodizelski agregat s 100 kW se je zdel primeren, saj omogoča tudi živahnejšo vožnjo po avtocesti in zadovoljive pospeške. Manjkal je le sistem start-stop, saj bi verjetno zmanjšal porabo goriva. Z okoli devetimi litri plinskega olja na 100 kilometrov se nam je zdela prevelika. Tekmeci porabijo manj, tudi tisti, pri katerih motor vrti vsa štiri kolesa. Ko smo že pri vsekolesnem pogonu, v hyundaiju ga ureja in prilagaja elektronika, lahko pa ga tudi sami zaklenemo v štirikolesnega. Na strmini pomagata še funkciji za nadzorovan spust in pomoč pri speljevanju v klanec. Biksenonski žarometi so lepo osvetlili pot, le v deževju se samodejni vklop ni odzval po pričakovanjih.

Zasnova ix35 kot mestnega terenca je praktična in primerna za družinsko uporabo. Če dodamo še relativno ugodno ceno in kar petletno tovarniško garancijo brez omejitve kilometrov, dobimo veliko za plačani denar. Modeli ix35, ki imajo pogon zgolj na sprednji par koles, so na voljo že od 19.790 evrov (brez promocijskega popusta), za štirikolesnega (in za zmogljivejši motor) pa odštejemo dobre tri tisočake več. Testni je zaradi bogate opreme style veljal dobrih 10.000 evrov več kot vstopni ix35 – 29.700.

Deli s prijatelji