TEST

Konj, ki teče

Objavljeno 22. april 2012 20.00 | Posodobljeno 22. april 2012 20.00 | Piše: Janez Kovačič

Malenkost prenovljeni A4 ohranja znano: temeljito izdelavo, premišljeno ergonomijo pa tudi visoko ceno.

Prenova audija A4 avant je bila tokrat opravljena filigransko previdno. Ni bilo razlogov za revolucijo. Foto: Bruno Kuzmin

Misel je univerzalna: konja, ki dobro teče, ne menjaš. Točno v tem smislu je narejena prenova audija A4, gotovo najpomembnejšega avtomobila nemške tovarne. Do zdaj so jih namreč prodali deset milijonov (vključno s predhodnikom audijem 80). Torej ...

Audi A4 v avant oziroma karavanski izvedbi je dobil nekoliko drugačne prednje in zadnje luči, spremenjen prednji odbijač, tudi zadek so malce spremenili. Nič revolucionarnega, pač pa nežno, previdno, evolutivno spreminjanje tistega, kar je bilo kupcem že doslej všeč. Poteza, ki dokazuje premišljeno spremljanje trga, navad in potreb kupcev ter še marsičesa.

Točno v tem slogu – torej previdno – je opravljena sprememba notranjosti. Po tej strani ostaja A4 v premijskem jedru – tistem, ki ga tvorita še mercedes razreda C in BMW serije 3. Dobra izdelava, kakovostni materiali, zelo dodelana, splošno ustrezajoča ergonomija. Tukaj je treba tudi priznati, da se prej omenjeni avtomobili med seboj zelo malo razlikujejo, in verjamem, da je odločitev o nakupu težka. Tako ali drugače, v A4 imaš občutek zanesljivosti, temeljitosti. Ima tudi nekaj, kar je težko opisati, a zlahka občutiš. V tem razredu je veliko avtomobilov, ki so, denimo, prostornejši (A4 po tej strani ni nikakršen prvak, še posebno ne na zadnji sedežni klopi), z večjim prtljažnikom (avant A4 tudi po tej strani ni v vrhu), veliko jih je tudi, ki so bistveno cenejši. Pa vendarle najde ta srednjerazredni audi dovolj – kaj dovolj, zelo veliko kupcev. Skoraj ne dvomim, da ne bi bilo tako tudi v prihodnje.

O motorju, v tem primeru dizelskem štirivaljniku, ki v tej izvedbi zmore 130 kW/177 KM in ima 380 Nm navora, je težko reči kaj presunljivega. Avtomobilu zagotavlja več kot dobre zmogljivosti – končna hitrost je malo pod 230 km/h, do 100 km/h te pripelje v 8,5 sekunde. Glede tovarniško deklarirane porabe, ki naj bi bila v povprečju 4,8 litra, je treba reči, da se znova čudim. Težko, pravzaprav nemogoče se je po tem svetu voziti s tako skromno porabo; ta je v resnici vsaj za dobra dva litra večja, zlahka še kakšen liter več. Dejstvo je, da so tovarniške porabe izmerjene v idealnih okoliščinah, takih, ki jih na cestah in v vsakdanjem prometu skoraj ni. Pa to še zdaleč ne velja le za A4, pač pa za 90 odstotkov drugih avtomobilov. Vprašanje je torej enostavno: zakaj objavljati številke, ki ne ustrezajo? Halo Audi, halo Mercedes, halo BMW, pa tudi Opel, Citroën, Kia ...

Audi A4 avant – konj, ki dobro teče – kljub prenovi ohranja svoje bistvene lastnosti. Ta uspeh pa ima tudi svojo ceno – 35.290 evrov v opisani izvedbi. Ni za povprečne ...

Deli s prijatelji