Japonska Mazda nadaljuje tržno ofenzivo: pred skoraj dvema letoma se je rodil športnoterenski CX 5, lani oziroma letos nova mazda 6, zdaj je prišla na vrsto mazda 3. Velja za najpomembnejši avto te hiše, ki v produkcijskem smislu spada med manjše v deželi vzhajajočega sonca.
Globalni avtomobil
Mazda 3 se je prvič pojavila pred desetimi leti (prej je bila to mazda 323) in doslej navdušila približno 3,5 milijona kupcev. Po obsegu predstavlja več kot tretjino proizvodnje tovarne, ki domuje v Hirošimi. Kako pomemben je avto, so tokrat dokazali tudi s simultano predstavitvijo trojke v petih mestih na treh celinah – v Londonu, Istanbulu, Sankt Peterburgu, Melbournu in New Yorku. Čudno, nenavadno? Daleč od tega, kajti mazda 3 gre najbolje v promet prav v ZDA oziroma Severni Ameriki, nekaj slabše na stari celini, dokaj dobro tudi tam doli, se pravi v Avstraliji. Sporočilo je torej jasno – mazda3 je bila in hoče ostati globalni avtomobil.
Tokrat je tovarna postavila na ogled zgolj petvratno kombilimuzino. Malce pozneje se rodi še klasična štirivratna limuzina, ni še jasno, ali se odločijo za karavana oziroma športno varianto, ki je doslej nosila oznako MPS. Nova trojka je otrok hišnega oblikovalskega jezika kodo in tehnologije skyactiv – točno tako kot omenjena CX 5 in mazda 6. In, roko na srce – vse tri mazde so dopadljivejše, modernejše, ličnejše. Končno, bi bilo mogoče reči, so tam daleč spoznali pomen dobro oblikovane pločevine, kajti kupuje se najprej z očmi, in če ti avto ni všeč, se zanj niti ne zmeniš, pa naj bo še tako dober. Tako ali drugače, nova mazda 3 vsaj spredaj precej spominja na večjo mazdo 6, zadek je latinsko (italijansko) privlačen in se končuje z nežnim spojlerjem nad zadnjimi vrati ter izpušno cevjo na vsaki strani.
Konkurence ne manjka
V dimenzijskem pogledu je nova in tretja generacija trojke daljša za pičlih pet milimetrov (446 centimetrov), kar pomeni, da se vozi v nižjem srednjem ali golfovem razredu – konkurenca torej ne bo skromna. Se je pa za šest centimetrov povečala medosna razdalja na 270 centimetrov, tudi volumen prtljažnika je na ravni nižjega srednjega razreda – od najmanj 350 do največ 1250 litrov. S kolikšno prostornostjo sedenja na zadnjih sedežih bo stregla nova trojka, je ta hip še nemogoče reči, a glede na povečano medosno razdaljo utegne biti konkurenčna.
Tehnologija skyactiv mazdi 3 prinaša kar zanimivo motorno ponudbo, vendar ne izjemno pestro. Za začetek bodo na voljo štirje motorji – trije bencinski in dizelski; slednji je nujen za večjo tržno uspešnost v Evropi, drugje je to manj pomembno. Dizelski motor ima 2,2 litra in 110 kW/150 KM, začetni bencinski pa 1,5 litra in 74 kW/100 KM. Bencinski motor z gibno prostornino 2,0 litra bo na voljo v dveh izvedbah moči – 88 kW/120 KM in 121 kW/165 KM. Ker gre šele za prvo predstavitev, tovarna še ni postregla s podatki o povprečnih porabah in izpustu CO2, drži pa, da le dizelski motor ta hip ustreza evropskemu okoljskemu normativu euro 6. Še to: pogon gre seveda na prednji kolesni par, menjalnika bosta dva, oba šeststopenjska, eden ročni, drugi samodejni. In da bo tudi nova mazda3 tako rekoč nabito polna zelo raznolikih elektronskih asistenčnih sistemov, je komaj omembe vredno.
Novo Mazdino avtomobilsko dete se pri nas pojavi jeseni, verjetno oktobra ali mesec pozneje. Če bi domnevali, da bo v najcenejši izvedbi na prodaj za recimo 13.000 evrov, že ne bi smelo biti preveč netočno?! Na predstavitvi v Londonu se je trlo novinarjev okoli enega samega razstavljenega avtomobila. In videti je, da nova mazda3 prinaša zanimivo in svežo podobo. O notranjosti bo mogoče kaj bolj natančnega reči šele pozneje, a očitno je, da tudi Mazda sledi prevladujoči modi. Zadek deluje všečno, nad vrati je majhen spojler, izpušna cev na vsaki strani daje avtu športni značaj. Tudi o tem, koliko prostora je na voljo zadaj sedečim – precej ali malo –, bo mogoče kaj več reči šele, ko bo mazda3 tudi v resnici na cesti.