PARKIRIŠČE

Kia - posebna duša

Objavljeno 09. april 2014 20.00 | Posodobljeno 09. april 2014 20.24 | Piše: Gašper Boncelj

Nišni avto v izboljšani izvedbi.

Kia je svojega soula le rahlo podaljšala, mu pustila prepoznavne osnovne linije in poskrbela za nekaj frajerskih poudarkov. Foto: Gašper Boncelj

Južnokorejska Kia je tako kot njena sestrska znamka Hyundai v zadnjih letih po svetu naredila velik prodor. Obe se že uvrščata med tistih nekaj največjih svetovnih koncernov, ki jih najdemo na vseh celinah in veljajo za tako imenovane velike igralce avtomobilske industrije. Kia je vsaj v Evropi doživela uspeh predvsem z modeloma cee'd in sportage, v svoji paleti pa si lahko privošči tudi kakšen, kot bi rekli, nenavaden avtomobil.

Za evropske voznike

To vsekakor velja za model soul, ki je bil neke vrste posebnež že v prvi generaciji, tak pa tudi ostaja. Ohranja deloma škatlaste poteze, z ravno streho in skoraj pravokotno prelomljenim zadnjim delom. Seveda so ga v tem okviru dodobra spolirali, saj ima po novem sodobnejšo masko, svetleče diode za dnevne luči, v kot potegnjene izstopajoče meglenke, drugače so pripravljena tudi prtljažna vrata. Že kar smernica je, da na strehi nima več univerzalnih vzdolžnih nosilcev, zamenjala sta jih tako imenovana integralna, ki sta manj opazna, a tudi manj prilagodljiva.

Čeprav naj bi pri pripravi kie soul letnika 2014 veliko vlogo igral Kijin oblikovalski studio v Irvinu v ameriški Kaliforniji, pa si proizvajalec le želi, da bi bil bližje tudi evropskim voznikom. V tej smeri so pripravili predvsem notranjost: če Američani za plastiko niso prav občutljivi, sta njena trdota (mehkoba) in ureditev za evropske trge dokaj pomembni. S soulom so na tem področju naredili bistven korak naprej, vsaj v prvih testnih primerkih, ki so bili, resnici na ljubo, bogato opremljeni, kabina pa je delovala bolj šik kot včasih. Ob jasni grafiki za volanom sta najbolj izstopala posebno oblikovana zvočnika v kotih armaturne plošče, ki kot dodatna oprema prinašata zvok iz avdionaprave višjega razreda Infinity. Sprednja sedeža imata lahko posebno zračenje, pa tudi možnost zagona motorja s pritiskom na gumb prispeva k eleganci.

Odzivnejši dizel

Čeprav je model z dolžino 414 centimetrov le za dva centimetra presegel predhodnika, je vsaj za štiri potnike solidno prostoren, zadaj je, denimo, dovolj prostora tudi za glave. Prtljažnik so malce povečali, a v resnici niti zdaj ni prav velik, zato ob klasičnem podiranju druge klopi pogrešamo večjo notranjo prilagodljivost. Motorna izbira po svoje nakazuje, da bo soul tudi odslej nišni avtomobil: za zdaj sta v ponudbi le motorja prostornine 1,6 litra, bencinski GDI in dizelski CRDi, ki imata podobno moč (97 oziroma 94 kW). Prvi se je uvodoma zdel malce lenoben, kot da ga je treba priganjati, dizel pa je bil odzivnejši. A, vsaj glede na podatke na računalniku, bencinski stroj pri vožnji ni bil veliko požrešnejši (7,5 litra/100 km : 6,9 litra/100 km).

Soulu pravijo mali športni terenec, toda terenskosti nima prav veliko. Očitno je, da nikakor ne nameravajo tekmovati s škodo yeti, ki ponuja tudi štirikolesni pogon, ampak z njim nagovarjajo urbane uporabnike, ki naj bi se jim priljubil še z množico osebne izbire. Zanimivejše je, da bo lahko vozil tudi na elektriko, morda celo pri nas. Prezgodaj pa je ugibati, za koliko denarja, saj cene niso znane niti za izvedbo s klasičnim pogonom.

Deli s prijatelji