PARKIRIŠČE

Karavan z znakom leva

Objavljeno 26. junij 2014 18.15 | Posodobljeno 26. junij 2014 18.15 | Piše: Gašper Boncelj

Peugeot 308 SW ima kaj pokazati, a pelje v ostro konkurenco.

Peugeot 308 je dobil še karavansko različico SW, ki je konkretno daljša in prostornejša, ne manjka ji niti elegance. Foto: Gašper Boncelj

Francoski proizvajalec avtomobilov je s peugeotom 308 lani požel dovolj pozornosti, ne nazadnje je model, ki je bil najprej predstavljen kot kombilimuzina, postal tudi evropski avto leta. Po osnovnem modelu zdaj zgodbo pričakovano nadaljujejo z različico z oznako SW, kar v angleščini pomeni station wagon ali po naše karavan. 308 SW letnik 2014 je povsem drugačen od predhodnika, njegov zadnji del je oblikovan umirjeno elegantno, poteze so skladne, o nerodni pojavi prejšnjega avtomobila s tem imenom ni več sledi. V dolžino meri skoraj 4,6 metra, to je dobrih 30 centimetrov več, kot je dolga kombilimuzina – je med večjimi »kombiji« v nižjem srednjem razredu.

Odprtina za daljše predmete

Čeprav ima nekoliko več prostora tudi na zadnji klopi, je glavnina prirastka pripadla prtljažniku, v katerem ne bo zadrege s prostorom. Osnovnih 610 litrov ni malo, znotraj te številke nekaj deset litrov zavzame spodnji prostor pod dvojnim dnom, če imate seveda v avtu komplet za popravilo pnevmatik namesto rezervnega kolesa. Litri so pomembni, a podobno velja za urejenost prtljažnega prostora. Tudi v tem pogledu so se Francozi kar potrudili, so pa to morali narediti, saj je konkurence ogromno in je tudi precej napredovala.

V kombijevski tristoosmici lahko zadnjo deljivo klop zložite s potegom vzvodov v prtljažniku, potem sedalni del zdrsne naprej in nastane vzorno ravno dno. Zaključek prtljažnika je raven, če bi bil zaščiten s kovino, bi bilo še bolje. V višji opremi dobite ob straneh dna tudi vodila s pomičnimi kljukicami za pritrditev prtljage. Če kaj, bi si želeli, da bi se zadnja klop namesto v razmerju 60/40 delila še v uporabnejšem razmerju 40/20/40, za kar pa bo še vedno treba pogledati predvsem v dražji premijski avtomobilski razred. Je pa res, da ima 308 SW na sredini vselej vsaj odprtino za daljše predmete.

Drugačen od tekmecev

Peugeot 308 SW ima seveda tudi sprednji del kabine in tu je že vse znano, ni pa nezanimivo. To je kokpit, kjer je Peugeot ubral povsem drugačno smer od tekmecev, relativno majhen volan je postavljen nizko, na merilnika se gleda čez njegov zgornji rob. Tudi večfunkcijski upravljalnik na sredini armaturne plošče ni čisto vsakdanja rešitev, je predvsem zaslon z upravljanjem na dotik, gumb je komaj kakšen. Tako eno kot drugo utegne uporabniku ustrezati, ni pa nujno. Motorji so v osnovi znani iz kombilimuzine, čeprav se ponudba razvija; predvsem je zanimiva nova izvedba bencinskega 1,2-litrskega trivaljnika, ki ima turbo puhalo in še večjo odzivnost v zgodnjem območju vrtljajev. Preostali agregati so štirivaljniki, bencinski in dizelski s prostornino od 1,6 litra do 2 litra.

Peugeot 308 SW je zanimiv izdelek, vendar ni brez še zelo svežih tekmecev, kot so honda civic tourer, toyota auris touring sports, seat leon ST, ne nazadnje tudi VW golf variant. Peugeotov karavan je od kombilimuzine dražji za od 700 do 900 evrov; po ceniku velja od 17.000 od 25.000 evrov, ampak časi so takšni, da že uvodoma na uradne cene ponujajo od 2500 do 3000 evrov popusta. 

Deli s prijatelji