Vedno bolj so popularni darilni boni, saj ljudem vedno več pomeni zadovoljstvo obdarjenca, pri bonih pa si darilo izberejo sami. Priljubljeni so tudi nakupi prek spleta, saj vzamejo najmanj časa.
Veliko daril bo vrednih manj kot 10 evrov
Znesek, namenjen za darilo posamezni osebi, je v letu 2013 nižji v primerjavi s prejšnjimi leti, ugotavljajo pri GfK Slovenija. Večina bo kupila darilo v vrednosti do 20 evrov. Največji porast so opazili pri nakupu daril, ki stanejo manj kot 10 evrov, saj bo kar dobra tretjina anketiranih izbrala darila omenjene vrednosti. Še vedno pa moški v primerjavi z ženskami kupujejo nekoliko dražja darila. Z višanjem starosti je mogoče opaziti vedno bolj racionalno vedenje potrošnika, ljudje vse redkeje presežejo načrtovani znesek za darila in ga skrbno načrtujejo.
Ne obdarujemo vsevprek
Prav tako razmišljamo o tem, koga bomo obdarovali. V zadnjem letu je zrasel odstotek tistih, ki letos ne bodo obdarovali nikogar. Po podatkih je med njimi več moških kot žensk. Poleg tega se zmanjšuje tudi število oseb, ki jih bomo obdarili, saj se je zmanjšalo število tistih, ki obdarujejo več kot 10 oseb.
Tretjina izdeluje darila sama
Pri božično-novoletnih darilih se ljudje najraje odločajo za kozmetiko, knjige in igrače, ugotavljajo v raziskavi. Vse bolj postajamo ustvarjalni, saj se skoraj tretjina sodelujočih v raziskavi odloča, da bo darila izdelala sama. Moški se v večji meri odločajo za nakup daril iz zabavne elektronike, medtem ko se ženske bolj odločajo za izdelavo daril doma. Vsekakor ženske zavzemajo vodilno vlogo pri nakupu kozmetike, oblačil, obutve in modnih dodatkov. Vse pogosteje pa posegamo po darilnih bonih in obdarjencu puščamo možnost lastne izbire, kar kaže na bolj racionalne nakupe pri izbiri darila.
Rast nakupov prek spleta
Večina še vedno najraje nakupuje v nakupovalnih središčih, vendar se kaže porast nakupovanja prek spletnih trgovin. Leta 2007, ko so raziskavo izvedli prvič, je nakup prek spleta opravilo dobrih 10 odstotkov vseh anketiranih, medtem ko jih letos o nakupu prek spleta razmišlja že skoraj 40 odstotkov. Večina spletnih kupcev še vedno kupuje na slovenskih spletnih straneh, se pa kaže trend naraščanja spletnih nakupov prek tujih spletnih strani. To v GfK Slovenija pripisujejo dejstvu, da ljudje vedno bolj zaupajo opravljenim denarnim transakcijam in večjemu konkurenčnemu okolju, ki ga ponuja internet.
- Koliko denarja boste v povprečju porabili za posamezno osebo?