PARKIRIŠČE

Jeep se vrača

Objavljeno 10. februar 2014 18.30 | Posodobljeno 10. februar 2014 18.30 | Piše: Gašper Boncelj

Legendarna ameriška znamka namerava pod okriljem Fiata zrasti še zunaj Združenih držav.

Jeep je slovita Chryslerjeva znamka. Foto: Jeep

Ameriški avtomobili v Evropi? S pretiravanjem zapišemo, da jih je mogoče prešteti na prste ene roke. Seveda nas ne zanimajo evropski modeli ameriških znamk, kot sta Opel (General Motors) in Ford. Od prvih dveh sta v tem delu sveta prava ameriška avtomobila le s čustvi nabita športnika ford mustang in chevrolete corvette. Bolj alternativno usmerjenega chevroleta volta, ki je po pogonski zasnovi priključni hibrid, zaradi nove politike globalnega GM v Evropi ne bo. Če pogledamo še naprej, bo eden redkih ameriških avtomobilov, ki prihajajo na staro celino, električni tesla model S. A tako kot mustang in corvette že zaradi visoke cene ne bo mogel biti množični.

Veliki in malo 
manj veliki cherokee

To je torej vse. Ne povsem. Skoraj bi pozabili na znamko Jeep in njenega lastnika Chryslerja. Ker je ta zdaj povsem združen s Fiatom, se bo kot edini res ameriški proizvajalec poskušal bolj množično uveljaviti tudi v tem delu sveta. Jeep je pred časom že predstavil prenovljenega crossoverja, model jeep compass, ki ni kakšna velika uspešnica, nedavno pa je med evropske in slovenske kupce zapeljal tudi povsem nov terenec, velik in prestižen jeep grand cherokee. Ta naj osvaja tiste ljubitelje velikih suvov, ki jih zaradi takšnega ali drugačnega razloga ne zanimajo v tem delu trga prevladujoči nemški izdelki, kot je BMW X5 ali mercedes-benz ML.

Na bližnji razstavi v Ženevi bo na ogled evropska izvedba njegovega manjšega brata jeepa cherokeeja, ki izstopa s povsem drugačno, mnogo manj škatlasto zunanjo podobo, ki je več let zaznamovala ta model. Če bo po eni strani za 13 centimetrov daljši kot doslej, bo po drugi mnogo nižji. Verjetno bo delil mnenja, neopažen pa prav gotovo ne bo ostal.

Čeprav navzven deluje kot sofisticirani športni terenec, pa to ne bo avtomobil brez terenskih sposobnosti, še posebno ne v izvedbi trailhawk, z velikim vstopnim in izstopnim kotom za strma pobočja ter robustnim štirikolesnim pogonom z možnostjo zapore zadnjega diferenciala. Po drugi strani bo verjetno z Evropo v mislih zanj pripravljen tudi manjši dvolitrski dizelski motor multijet (v izvedbah z močjo 102 in 125 kW). Pri nas naj bi cherokeeja začeli prodajati maja.

Mali jeep

To pa pri Jeepu letos morda ne bo vse. Napovedujejo namreč razkritje še enega modela, ki bo pripravljen na skupni vozni osnovi z bodočim modelom fiat 500X, izdelovali pa ga bodo v Fiatovi tovarni v Melfiju. To bo neke vrste mali jeep, prvič iz Italije in verjetno tudi za Italijo in Evropo – kot tekmec plejadi obstoječih ali prihajajočih malih suvov, kot so opel mokka, renault captur, peugeot 2008 in ford ecosport. O imenu se šele ugiba, med drugim omenjajo jeepsterja.

Z vsemi temi novostmi – v ponudbi imajo sicer že dolgo izrazito robustnega wranglerja – naj bi tudi stara celina prispevala k cilju, da bi globalna prodaja znamke Jeep presegla milijon kosov na leto. Naj spomnimo, ko se je Chrysler leta 2009 znašel skoraj pred zlomom, je Jeep prodal komaj nekaj več kot četrt milijona avtomobilov, že lani pa trikrat toliko. 

Deli s prijatelji