PARKIRIŠČE

Japonski golf za evropske trge

Objavljeno 11. december 2012 18.10 | Posodobljeno 11. december 2012 18.12 | Piše: Janez Kovačič
Ključne besede: toyota auris

Januarja bo na voljo nova toyota auris, avto, ki se bo preizkusil v tako imenovanem golfovem razredu.

Novi auris je malo daljši, precej nižji, pravijo, da napoveduje pogumnejše oblikovanje toyot. Foto: Gašper Boncelj/Delo

Nekdaj je bila corolla, potem auris, Toyotin avto v nižjem srednjem razredu, tistem, v katerem vsaj na evropskih trgih nesporno gospodari golf. In ker se je pred časom pojavil novi golf, je sedaj nared tudi novi auris. Naključje? Morda.

Drznejše oblikovanje

Novi auris v dimenzijskem pogledu sledi sedanji modi: je tri centimetre daljši (skupaj 427) in skoraj šest centimetrov nižji (146), medosna razdalja je ostala nespremenjena. Zaradi tega je nižje tudi težišče. Bolj ali manj je torej očitno, da se auris vsaj malenkostno (še) spogleduje z enoprostorsko zasnovo, zaradi manjše višine pa hoče dokazati smisel za skromno športnost – če je o tem sploh mogoče govoriti. In da naj bi bil novi auris tudi začetnik drugačne, pogumnejše oblikovalske filozofije, ki naj bi (ali bo) prispevala k večji izrazitosti toyot, pri tej veliki japonski avtomobilski hiši ne skrivajo.

K novi ali drugačni podobi gre seveda tudi nova notranjost z armaturo vred. Na hitro je mogoče reči, da vse skupaj deluje čisto, sredinski del je zasnovan dovolj samosvoje, da ti ostane vsaj malo v spominu. Tako kot za večino sodobnih avtomobilov velja, da je zadnje okno dokaj majhno in da to ni v prid preglednosti. Sedenje zadaj je za dva solidno, prtljažnik je mogoče povečati, toda v osnovni postavitvi ponuja 360 litrov, kar je toliko, kot ponuja večina konkurentov. Zanimivo je, da prtljažnik ni nič manjši niti pri hibridni različici, saj so baterije, ki sicer zapolnjujejo prostor, spravljene pod sedeži. Ne spregledaš, da je zadnje vzmetenje pri cenejših različicah preprostejše, saj ima avto v tem primeru poltogo premo.

Manjša poraba

Motornih izvedenk je pet: dve bencinski, dve dizelski in hibridna različica. Pri vseh je v primerjavi s prejšnjo napovedana manjša poraba (saj je avto v povprečju za 50 kilogramov lažji). Začetni bencinski agregat ima 1,33 litra in skromnih 73 kW/99 KM, precej več ponuja in zmore 1,6-litrski agregat (97 kW/132 KM). Dizla sta torej dva (1,4 litra in 66 kW ter 2,0 litra in 91 kW), hibrid ima znani pogon (1,8 litra in 100 kW/136 KM). Najmanjša poraba je napovedana pri začetni dizelski in hibridni različici (3,8 litra), pri slednji je izpust CO2 87 g/km.

Novi auris, ki bi lahko bil tudi japonski golf, bo pri nas na prodaj sredi januarja, v najcenejši izvedbi z bencinskim 1,33-litrskim motorjem naj bi stal 13.500 evrov. Bo šlo? Vprašanje še nima odgovora, ampak v golfovem razredu to ne more biti enostavno ...

Deli s prijatelji