NA TESTU

Jaguar: Razgrajaška britanska mačka

Objavljeno 02. december 2013 18.15 | Posodobljeno 02. december 2013 18.15 | Piše: Bruno Kuzmin

Jaguar F-type 3.0 V6 supercharged zamenjuje za znamko značilno filozofijo gran turismo z gizdalinstvom.

F-type je ustvarjen za zabavo, vse drugo pri najnovejši in razkazovanju ter športnim užitkom namenjeni mački igra stransko vlogo. Foto: Bruno Kuzmin

Nadvse dolg in povsem k tlom spuščen nos, nizka stranska linija, napeti boki … Tu ni prostora za ravnodušje. F-type je športna stvaritev, prepolna čustev! Karoserija je iz letalsko kovičenega in lepljenega aluminija, avtomobil pa z vseh zornih kotov izžareva brezčasno eleganco, agresivno napadalnost in avanturističnega duha. Zelo podobno je bilo pri legendarnem in neznansko purističnem E-typu iz 60. let prejšnjega stoletja.

Rjovenje lačnih volkov

Filozofski preskoki se nadaljujejo v notranjosti. To ni dvovratni jaguar, kakršne smo poznali. F-type prej spominja na elitne germanske limuzine kot predhodnike z živce parajočo kakovostjo. Usnje, ki prekriva sedeža in velik del notranjosti, je krojeno prav tako prefinjeno kot v največjih mercedesih. A ne le to! Vse je sestavljeno čvrsto in temeljito. Cenene plastike, s katero so včasih razočarali tovrstni avtomobili, ni več. Izvrsten je volanski obroč, odličen oprijem in obliko ponujata vrhunska sedeža, imenitna je sredinska konzola z osemstopenjskim robotiziranim menjalnikom z dvema sklopkama.

Pogrešamo le malce nostalgije, ne bi škodila analogna ura ali z večjo mero klasičnih grafičnih vrlin opremljeni merilniki. Ampak to so malenkosti. Veselje se nadaljuje z odpiranjem in zapiranjem strešnega mehanizma, s katerim se lahko igramo vse do hitrosti 50 km/h. Le prtljažnik je z 200 litri neuporaben, če se odpravite po nakupih zimske garderobe.

Na drugačne strune igra z Rootsovim kompresorjem podprt trilitrski bencinski šestvaljnik, ki med prebujanjem spominja na rjovenje lačnih volkov. Iz dveh sredinsko nameščenih izpuhov ob dotiku zagonskega gumba dobesedno zagrmi. F-type ropota z opcijskim športnim izpuhom kot dirkalnik, zato vsi vedo, kdaj ste se pripeljali in odpeljali. To je razigran koncert, ki spominja na dirkalne stroje ter njihovo nenadzorovano in glasno vžiganje nezgorelega bencina v izpušnih kanalih. Poplava moči in veselja, kjer se v predorih odvija arija. Še danes že pokojni Luciano Pavarotti bi se verjetno z veseljem udeležil drame, ki spominja na ferrarije.

Blesti skozi ovinke

Zabave ne manjka skozi ovinke. Zadnji pogon, nizko težišče, mehanska zapora diferenciala in spojler, ki se dvigne iz zadnjega dela pri hitrosti nad 100 km/h, so osnova športnega duha. Na izstopih iz ovinkov stroj z 250 kW (340 KM) požene adrenalin globoko v voznikove možgane, zadek veselo pomiga, a ostaja dovolj civiliziran, da avto ne zapelje s ceste. Je pa mucka vse prej kot nežna na neravninah, ki jih obvladuje glasno in surovo. To ni potovalni avtomobil.

F-type je najljubši huligan. To je jaguar, ki ponuja povsem drugačno izkušnjo od nekdanjih hišnih roadsterjev, vključno z motorjem in njegovim izjemnim zvokom. Baby jag, za katerega je treba imeti v žepu vsaj 110 tisočakov, je poln avtoritete, veselja in razgrajaške filozofije, ki se je ne bi branil niti legendarni porsche

F-type kot naslednik E-typa

Jaguar F-type velja za idejnega naslednika modela E-type, enega najlegendarnejših izdelkov, ki so kdaj pripeljali iz Jaguarjeve tovarne v britanskem Browns Lanu. E-typa so predstavili leta 1961 in tudi takrat so potniško kabino dvoseda izdelali iz aluminija, zadnji kolesi pa je poganjal vrstni bencinski šestvaljnik z močjo 250 konjev. Avto je osvajal z videzom, nezgrešljivo ovalno podobo obraza in roparsko vitkim telesom. Že takrat je bil lahko roadster z zložljivo streho in nato še kupe. Do konca proizvodnje sredi sedemdesetih let so jih izdelali več kot 70.000. Leta 1996 pa so E-typa uvrstili tudi v stalno zbirko newyorškega muzeja moderne umetnosti MoMA, kjer je razstavljen v pestri družbi modelov cisitalia 202 GT, ferrari F1 641/2, volkswagen hrošč, smart city coupe in willys overland jeep.

Deli s prijatelji