KONKURENCA

Hyundai i30 v golfovem ribniku

Objavljeno 25. februar 2012 21.00 | Posodobljeno 25. februar 2012 21.00 | Piše: Janez Kovačič

Marca se bo pripeljala druga generacija hyundaija i30.

Nova generacija i30 je nekoliko daljša pa z enako medosno razdaljo in seveda drugačno karoserijsko podobo (foto: Gašper Boncelj).

Prvič je bil pred skoraj petimi leti. Zdaj je drugič. In še veliko bolj kot prej hoče loviti v golfovem ribniku. Hyundai i30, druga generacija. Južnokorejski Hyundai, ki ima pod seboj tudi prav tako korejsko Kio (kar je med drugim dobro vedeti zaradi tega, ker so si hyundaii in kie v marsikaterem pogledu precej podobni, a hkrati si tudi konkurirajo), poka od poslovnega zdravja in ambicioznosti. Razlogi so na dlani: avtomobili gredo dobro v promet, pa ne le v Evropi, ki počasi nekako postaja stranski tržni prostor, temveč doma in v Aziji na splošno.

S konkuriranjem VW golfu mislijo zelo resno

Tako ali drugače, novi i30 kljub dvocentimetrskemu prirastku v dolžino (zdaj 430 centimetrov) ostaja v nižjem srednjem razredu, tistem, v katerem vsaj na evropskem trgu nesporno in že dolgo gospodari Volkswagnov golf. Medosna razdalja je ostala enaka (265 centimetrov), je pa avto malenkost širši in nekoliko nižji. Vse to velja za petvratno kombilimuzino, ki ima tako na evropskem kot tudi na slovenskem trgu največ kupcev. In da s konkuriranjem VW golfu pri Hyundaiu mislijo zelo resno, je komaj vredno zapisati.

Prostornejši prtljažnik

Hyundai i30 se znotraj opazno spogleduje z večjim i40. To pomeni, da je podlaga merilnikov, sicer velikih in dobro preglednih, modre barve, da je sredinski del armaturne plošče dokaj zajeten ipd. Prtljažnik je pridobil nekaj prostornine in je v drugi generaciji ponuja od najmanj 378 do največ 1316 litrov, sedenje na zadnji sedežni klopi je na ravni konkurence. Tudi motorna ponudba je dokaj pestra; motorjev je šest: trije bencinski in trije dizelski. Verjetno bo vsaj na slovenskem trgu tako, da bosta najzanimivejša bencinski oziroma dizelski 1,6-litrski izvedenki. V bencinski različici ima motor neposreden vbrizg goriva in 99 kW/135 KM pri 6300 vrtljajih, medtem ko v dizelski izvedbi z oznako 1,6 VGT ponuja 81 kW/110 KM pri 4000 vrtljajih v minuti. Sicer pa se bencinska ponudba začenja z 1,4-litrskim agregatom (73 kW/100 KM), medtem ko ima osnovni dizelski agregat prav tako 1,4 litra in nekoliko skromnejših 66 kW/90 KM pri 4000 vrtljajih. Vsi motorji imajo šeststopenjski ročni menjalnik, pri dizlih si je mogoče omisliti tudi avtomatiko.

Hyundai i30 druge generacije se bo k nam pripeljal prihodnji mesec. Ta hip še nič o cenah, a bi moralo biti zelo jasno: filozofija malo avtomobila, malo denarja je že zdavnaj pozabljena. Tako je v golfovem ribniku ...
 

Deli s prijatelji