NOVOST

Hibridni unikat

Objavljeno 25. marec 2013 19.15 | Posodobljeno 25. marec 2013 19.15 | Piše: Janez Kovačič
Ključne besede: Citroen DS5

Citroën DS5 je hibrid, a to ne prevzame toliko kot oblika karoserije in nenavadna notranjost.

Največji v Citroënovi seriji DS je tisti z dodatno oznako 5. Navzven ponuja drugačnost in izvirnost, lastnosti, ki ju kljub vsemu premalo cenimo (foto: Gašper Boncelj).

S serijo DS je francoski Citroën zadel v črno – morda ne v smislu prodaje, ampak je dokazal, da niso pozabili, kako se naredi drugačen, izviren in zanimiv avtomobil. Kot nekoč, ko so bili časi bistveno drugačni ...

Največji v seriji

DS5 je največji avto v tej seriji galskih citroënov. Povzema karoserijske poteze manjših DS3 in DS4, ki so nedvomno unikatne. Ampak ta izvirnost ima tudi kakšno šibko točko – ker se avto proti zadku zožuje, je preglednost nazaj tako rekoč nična, zadnje okno je zgolj okence, tam nameščeni brisalnik stekla pa tako liliputanski, da je vreden posebnega ogleda. Toda za lepoto ali izvirnost je treba potrpeti, in z DS5 je to mogoče skoraj zlahka storiti – se mi zdi.

Morda je notranjost še bolj unikatna kot zunanjost. Kot v vesoljski ladji: obdaja te okolje številnih stikal, merilnikov in vsega drugega, objame te zelo dober sedež, ne prezreš (ker ga ne moreš) zajetnega sredinskega dela oziroma tunela ipd. Všečna je grafika merilnikov, lična je ročica šeststopenjskega ročnega robotiziranega menjalnika (nanj se je treba vendarle nekoliko privaditi), opazni in občutni so kakovostni materiali, tudi dobra izdelava in še marsikaj. Prvi hip je vsega toliko, da je pametno prebrati knjižico navodil, si vse skupaj v miru ogledati in potem gre. Zadaj se ne sedi razkošno, tudi prtljažnik je za 453 centimetrov dolgo vozilo prej skromen kot ne (osnovnih je 470 litrov prostornine, pri čemer dejstvo, da je to hibridna različica, odnese še kakšen liter). Torej: kdor hoče imeti nekonvencionalen, drugačen avto, tisti, ki zmore in zna ceniti nevsiljivo eleganco in kar je takšnega, no, ta si bo z DS5 zelo zelo domač.

Ni avto za običajne

DS5 je na prodaj tako v običajni kot hibridni izvedbi. V slednji je zanimiva kombinacija pogona: prednji kolesni par poganja 2,0-litrski dizel s 120 kW/163 KM pri 3850 vrtljajih v minuti, zadnji pa elektromotor z 20 kW in 200 Nm navora, kar skupaj prinese zadovoljivih 147 kW/200 KM. Zgolj na elektriko se pelješ malo, pa še tedaj s skromno hitrostjo, pri zgolj dizelskem pogonu pa porabe ne moreš prav zlahka spraviti pod 6,5 litra. Štirikolesni pogon ima seveda svoje prednosti, a avto vsaj pri tem nima tako velikega pomena, da bi bil to eden pomembnejših razlogov za nakup. Citroën DS5 hybrid4 sport ni poceni – v opisani izvedbi stane 43.400 evrov. Je avto za tiste, ki jim največ pomenita izvirnost oblike, inovativnost notranjosti, skratka drugačnost – in ki imajo ustrezno globok žep, jasno. Ni avto za povsem običajne. 

Deli s prijatelji