AVTO

Golf iz Martorella

Objavljeno 16. januar 2013 17.00 | Posodobljeno 16. januar 2013 17.00 | Piše: Janez Kovačič

Spomladi se bo tudi k nam pripeljal seat leon tretje generacije, avto, ki je skoraj izjemnega pomena za španski Seat.

Leon tretje generacije je nekaj krajši in lažji, prvič bo na voljo tudi v trivratni karoserijski izvedbi (foto: Andrej Brglez).

Se smeš in zmoreš malce posmehniti, ko ti rečejo, da španski seati izžarevajo sredozemski temperament? Zakaj že? Ker je Seat doma v barcelonskem Maratorellu?

Vsekakor ne zaradi tega, ker je tovarna v nemškem oziroma Volkswagnovem (VW) lastniškem naročju. Tako ali drugače, novi leon je oziroma bo spomladi avto, ki naj bi pomagal Seatu do boljšega poslovnega zdravja.

Malenkosti, 
ki veliko pomenijo

Leon tretje generacije utegne na avtomobilski svet prinesti tudi kaj novega. Denimo, da bo v novi izdaji na prodaj tudi v trivratni različici in ne zgolj kot petvratna kombilimuzina; to naj bi, jasno, povečalo število kupcev. Izdelan bo na novi osnovi, ki jo je VW že uporabil še za nekatere druge avtomobile, bistveno pa je to, da se bo povečala kakovost izdelave, skrajšal se bo čas sestavljanja, povrhu bodo lahko v posamezne avtomobile vgrajevali opremo ali dodatke, ki jih doslej kljub vsemu niso mogli. Ampak to so »malenkosti«, ki kupcem ne morejo pomeniti prav veliko. Gotovo je pomembno, da je novi leon videti dobro, privlačno, kajti, kot se ve – najprej in najbolj se kupuje z očmi. In še nekaj se zdi vsaj omembe vredno – leon hoče biti bolj športen in se zato oddaljuje od golfa (čeprav mu pravijo španski golf) ter se približuje audiju A3. Ampak oba nastajata v koncernu Volkswagen...

Novi seat nižjega srednjega razreda (torej golfovega, kot se mu reče) je narejen v maniri sodobnih časov: je 52 milimetrov krajši (sicer je dolg 426 centimetrov), shujšal pa je za 90 kilogramov. Vsa ta pomada je nujna, kajti avtomobili morajo biti kar najlažji, s tem pa se poveča možnost skromnejše porabe (v povprečju naj bi se zmanjšala za 15 odstotkov) in manjšega izpusta CO2. To so božje zapovedi sodobne avtomobilske produkcije in tudi Seata oziroma seatov.

Na potezi je mati

Minili so časi, ko so bili avtomobili nižjega srednjega razreda le pogojno družinski. Leon bo zmogel zlahka ugoditi tudi takšnim zahtevam – končno gre ali bo šlo v njegov prtljažnik precej ugodnih 380 litrov prtljage. Ni izjemno veliko, za ta razred sploh ne malo. Očitno je tudi želja, da bi leon v notranjosti zbujal občutek uporabe kakovostnih materialov, tudi prijaznost do voznika, kajti sredinski del je rahlo obrnjen k vozniku, kar je sramežljivo spogledovanje s športnostjo.

Motorna ponudba je ali bo pričakovano pestra: skupaj vsaj osem agregatov, in sicer štirje dizelski in štirje bencinski. Dizelska ponudba se bo začela z 1,6-litrskim TDI v dveh izvedbah moči (66 in 105 kW) in končala z 2,0-litrskim motorjem, ki bo imel 135 kW/184 KM, bencinska z 1,2-litrskim agregatom s 63 kW/86 KM, na koncu bo 1,4-litrski motor, ki bo zmogel 103 kW/140 KM. Pogon je speljan na prednji kolesi, nič ni bilo rečenega o morebitnem pogonu 4x4.

Če naj bi novi leon Seatu nosil zlata jajca, bo ali bi moral biti cenovno ugodnejši od golfa. Na potezi je mati, torej Volkswagen ... 

Deli s prijatelji