PARKIRIŠČE

Glas, tudi stas

Objavljeno 08. januar 2012 12.00 | Posodobljeno 08. januar 2012 12.00 | Piše: Janez Kovačič

BMW 650i coupe je avto, ki ga morda spregledaš, a ga zanesljivo slišiš.

Kupe je dolg, v različici 650i najzmogljivejši v ponudbi. Vzbuja spoštovanje in občudovanje, lahko tudi v obratnem vrstnem redu.

Sedeš, odpreš okno. Nato pritisneš na gumb. Poslušaš. Slišijo tudi drugi. Osemvaljnik ima značaj. In glas. BMW 650i coupe ni avto, ki ga zlahka spregledaš – če ga že ne slišiš. Mogočni osemvaljnik – ti v zadnjih letih počasi, toda zanesljivo izginjajo s tega sveta – je namenjen redkim. Pa ne le zaradi cene. Hitrostne in druge, recimo okoljske omejitve (končno je izpust C02 kar 246 g/km), manjšajo število kupcev. A upanje ostaja, da jim čas ne bo preveč skopo odmerjen, kajti vse na tem svetu pač ne more biti podrejeno omejitvam. Takim in drugačnim.

Udobno in mehko

Prav, osemvaljnik z gibno prostornino 4395 kubičnih centimetrov zmore res radoživih, razburljivih in glasnih 300 kW/408 KM pri 5500 vrtljajih v minuti, zraven je še 600 Nm navora, ki so v pomoč med 1750 in 4000 vrtljaji. Pogon je na zadnji kolesni par, menjalnik je 8-stopenjski samodejni, vozni programi štirje (sport+, sport, comfort in comfort+). Končna hitrost je po nemški navadi omejena na 250 km/h, 100 km/h zmore v bliskovitih petih sekundah. Vsako preklapljanje med voznimi programi potisne kazalec na merilniku vrtljajev za kakšnih 600 ali 700 vrtljajev navzgor ali navzdol, temu primerno postane podvozje nekoliko bolj togo ali za spoznanje mehkejše, udobnejše.

Živahen 

Prehitevanje je mačji kašelj, stopalka za plin se zdi najprej preobčutljiva, nato se navadiš. 650i coupe je lahko potovalni avto, pri čemer porabe ni moč spregledati. Ta pri kupeju ne more biti največja težava – pod 14,6 litra skoraj ne gre, zlahka pa više, bistveno više. V tem pogledu je 70-litrski rezervoar občutno premajhen. Po drugi strani je tale beemve težkokategornik, kajti 1845 kilogramov ni nekaj, kar bi se predvidljivo in živahno obnašalo med ovinki. Zadnji pogon? Za konjenico pod motornim pokrovom edini mogoč, odnašanja zadka in zdrse nadzira elektronika. So junaki, ki tega menda ne potrebujejo. In to je ena najkrajših poti do bližnjega jarka ali še kam drugam, če je cestna podlaga malenkost bolj spolzka.

Lepši svet 

BMW 650i coupe je 2 + 2. Kaj to pomeni? Voznik in sovoznik sedita udobno, čeprav kupejevsko nizko. Kdor hoče s tem avtom prevažati otroke v otroških sedežih, mora biti mlad ali vsaj toliko gibčen kot ne preveč ostareli kaskader v cirkusu. Prtljažnik ima zelo solidnih 350 litrov volumna, kar ne sme presenečati, saj je avta v dolžino za dolgih 489 centimetrov. To ugotoviš, ko iščeš primeren parkirni prostor, morda tudi prej. Sicer pa je svet, še posebno naš, iz tega avta prijaznejši in lepši, v vsakem primeru drugačen, skoraj neresničen.

BMW 650i coupe ima značaj, glas in stas, marsikaj. Zato sedeš, pogledaš ceno – 102.900 evrov –, zavzdihneš in odpreš okno ...

Deli s prijatelji