Je otrok francosko-japonskega zakona. Je športni terenec manjših dimenzij. Je citroën C4 aircross. Aircross se spogleduje z mitsubishijem ASX, kar pomeni, da se zgodba o francosko-japonskem sodelovanju med koncernom PSA, katerega del sta Citroën in Peugeot, nadaljuje, kajti v tem zakonu sta se pred leti že rodila citroën crosser in peugeot 4007. Novi Citroënov športni terenec je dimenzijsko skromnejši od crosserja, saj ga je v dolžino za dokaj skromnih 434 centimetrov. Ampak kdor išče karoserijsko oziroma oblikovno sorodnost med mitsubishijem ASX in C4 aircrossom, jo bo zelo težko prepoznal. Drži pa, da se novi francoski športni terenec vendarle spogleduje z vsem tistim, kar lahko vidimo pri drugih citroënih, še posebno pri znanem in dokaj uspešnem C4. Skratka, C4 aircross ne more in seveda tudi noče skriti Citroënovega izvora. To tudi ne bi imelo posebnega smisla.
Brez posebnosti
Težko bi rekel, da je C4 aircross po notranjosti tipičen citroën. Tisti, ki prisegajo na citroënovstvo, bodo morda malce razočarani – nič takšnega ni, kar bi recimo spominjalo na ta hip dokaj popularno (in tržno) dovolj uspešno Citroënovo serijo DS. Prostornost je razmeroma povprečna (saj ob dimenzijah tudi ne more biti pretirano drugačna), prtljažnik je podoben (ponuja od najmanj 416 do največ 1193 litrov volumna), armaturna plošča je klasična, brez Citroënovih posebnosti. Sklep: C4 aircross ni revolucija, ampak je evolucija vsega tistega, kar se je doslej že rodilo v tej francoski avtomobilski hiši.
Sodelovanje opazno pri agregatu
Revolucije ni niti pri motorjih – pa tudi nobene resne potrebe ni zanjo. Agregati so štirje, dva bencinska in dva dizelska, oba iz serije HDI. Tukaj je sodelovanje med Mitsubishijem in Citroënom očitnejše – če je že pri drugih delih skoraj neopazno oziroma neprepoznavno. Japonska hiša je namreč prispevala zmogljivejši bencinski motor (2,0 litra, 110 kW/150 KM in 197 Nm navora) in 1,8-litrski dizelski agregat. Ta zmore prav tako 110 kW/150 KM, vendar ima bistveno več navora kot prej omenjeni dizelski motor, in sicer 300 Nm med 2000 in 3000 vrtljaji. Začetni bencinski motor ima 1,6 litra in 86 kW/117 KM pri 6000 vrtljajih v minuti ter 154 Nm navora, skoraj enake zmogljivosti pa ima 1,6-litrski dizel, saj ponuja 84 kW/115 KM, vendar pa je na voljo 270 Nm navora. Ker je to športni terenec, torej SUV, ima štirikolesni pogon, ponujajo pa tudi izvedenko le s pogonom na prednji kolesi. Čudno? Sploh ne, kajti v zadnjem času je takšnih športnih terencev vse več, saj so tržno očitno dovolj zanimivi. Ponudba menjalnikov je običanja: 5- in 6-stopenjska ročna, pa tudi brezstopenjski samodejni CVT.
Na voljo že v jeseni
Citroën C4 aircross, to dete evropsko-azijskega zakonskega para, ki živi v dovolj znosnem sožitju, ni izdelek, ki bi lahko bistveno vplival na poslovno-tržni položaj galske avtomobilske hiše. Končno to potrjuje tudi prodajni načrt – na leto naj bi zanj našli približno 20.000 kupcev. Nekaj tudi pri nas, saj bo avto na voljo jeseni. Cena? Ni še znana, a pravijo, da bo v razponu od najmanj 21.000 do največ 31.000 evrov.