Nekdaj, ne tako daleč tega, je francoski Renault presenečal s samosvojimi, pogosto drznimi avtomobilskimi stvaritvami. Avantime je bil avto, ki je ustrezal svojemu imenu – pred časom. Potem se je vse umirilo, zapluli so v običajne – preveč običajne – dizajnerske vode. Zdi se, da so sedaj znova v sedlu, kar dokazujejo z novim cliem pa tudi njegovo športno terensko različico z imenom captur.
Avto, ki vzbuja pozornost
Captur je SUV oziroma manjši ali krajši športni terenec, v dolžino se potegne za 412 centimetrov. To pa je razred, v katerem se konkurenca še posebno zadnje čase izjemno gosti. Nič presenetljivega, kajti prodaja raste, kupcev je precej ali bistveno več, kot so še pred časom domnevali. Torej je logično, da se je vanj zapeljal tudi captur, sicer drugi Renaultev terenec po tržno neuspešnem koleosu, ki pa je za pol metra daljši. Captur je nedvomno avto, ki vzbuja pozornost in hkrati dokazuje, da Francozov še ni zapustila vsa domišljija, skratka – da je nekaj drznosti in celo predrznosti vendarle ostalo. In če je črno-oranžen, je še toliko bolj opazen. Mali Renaultev SUV bo še nekaj časa na očeh. Dobro ali morda slabo? Prej prvo kot drugo.
Notranjost dokazuje sorodstvo s cliem. Drznosti je manj kot pri zunanjosti, drugačnost pa vendarle ostaja. Marsikaj je stvar okusa, tudi ovalni merilnik hitrosti, ki povezuje oba druga merilnika v obliki polkroga ... No, ostane ti v spominu. Hvalim domiselnost predala pred sovoznikom – izvlečeš ga kot tistega pri mizi, je velik, dovolj globok in visok, tako da gre vanj marsikaj. Na sredini kraljuje, kajpak, velik večfunkcijski zaslon, na katerem je vse – od navigacije prek telefona do nastavitev avtomobila itd. Nič ne pomaga – računalniške tablice se selijo v avtomobile, so vse večje, ker vidimo vse slabše in ker moramo biti vsak trenutek on line ...
Sicer pa se v njem sedi malo višje, kar je še posebno razveseljivo za določeno populacijo; zadnja sedežna klop je v celoti pomična naprej ali nazaj, kar je pohvalno, prtljažnik je daleč od kakšne izjemne velikosti (od 377 do 1235 litrov prostornine), a ima dvojno dno, kar je uporabno. Preglednost nazaj je malo boljša kot pri osebnih avtomobilih, vendar ni idealna. Skratka, captur je znotraj veliko bolj clio kot zunaj.
Neterenski terenec
Štirivaljni dizel z gibno prostornino 1,5 litra in s 66 kW/90 KM pri 4000 vrtljajih (navora je za 220 Nm pri 1750 vrtljajih) je stari znanec. Hvalim delovanje sistema start/stop, malo manj sem zadovoljen s povprečno porabo (načeloma okoli pet litrov, a tudi malo več, težje manj), dobra je zvočna zatesnjenost, ni nagibanja karoserije, čeprav je to SUV. Kljub temu da je športni terenec, nima štirikolesnega pogona, kar bi ga sicer podražilo, a naredilo resnejšega. Ampak Renaulteva odločitev, da ni 4x4, sledi konkurenci, kjer se vse pogosteje odločajo za takšno, torej nekakšno neterensko pogonsko izvedbo.
Captur v izvedbi dCi 90 dynamique energy stane 17.890 evrov. Precej. So seveda tudi cenejši, a cena je najpomembnejši selektor. Tako ali drugače – Renaultev SUV bo še nekaj časa dokazoval, da (še) znajo narediti kaj zanimivega.