OBLIKOVALCI

FOTO: Italijansko oblikovanje ostaja pojem

Objavljeno 24. marec 2014 17.00 | Posodobljeno 24. marec 2014 17.00 | Piše: Gašper Boncelj

Avtomobili, ki so jih zrisali Italijani, so v Ženevi najbolj navdušili.

Maserati alfieri concept. Foto: Gašper Boncelj

O italijanski avtomobilski industriji lahko rečemo, kar hočemo. Da ni več tisto, kar je bila, da se težko kosa s svetovno konkurenco... To je morda res, a ko človek obišče katero od avtomobilskih razstav, denimo nedavno v Ženevi, ne more pozabiti vtisa, da so italijanske avtomobilske kreacije – vsaj njihova zunanja podoba – še vedno tiste, na katerih se pogledi najraje ustavijo. Seveda nekatere nastajajo tudi pod okriljem neitalijanskih podjetij, a vseeno.

Inženirsko nadarjeni brat

Kje začeti tokrat? Pri študiji z imenom maserati alfieri. To je koncept velikega kupeja 2+2, ki so ga pripravili ob 100-letnici tega proizvajalca. Alfieri je bil eden številnih bratov Maserati, ki so nekoč v Bologni (v Modeno so se preselili šele pozneje) začeli popravljati različne modele vseh znamk za dirke. Alfieri je bil menda med vsemi inženirsko najbolj nadarjen, zato so njegovo ime izbrali za pričujoči koncept. Navdih zanj je bil tudi maserati A6 GCS -53 iz leta 1953, ko je podjetje že delovalo pod lastno znamko in je bilo na vrhuncu uspešnosti. Koncept alfieri so na osnovi proizvodnega avtomobila granturismo MC stradale pripravili v Maseratijevem oblikovalskem studiu v Torinu in morda napoveduje prihodnjo oblikovalsko smer kot kombinacijo klasičnih linij in sodobnih, agresivnejših potez.

Maserati, ki deluje v navezi s Ferrarijem in je del koncerna Fiat, ima namreč velike načrte na področju širitve. Podobno velja za prav tako Fiatovo Alfo Romeo, ki je na razstavnem prostoru v ospredje postavila še prototipno, a proizvodnji namenjeno izvedbo modela alfa 4C spider, malega športnika z zložljivo platneno streho – avtomobil s turbomotorjem nizke prostornine, a velike moči, s sodobnim Akrapovičevim izpušnim sistemom za še boljšo zmogljivost.

Slavna imena

Lamborghini, italijanski proizvajalec slovitih športnih avtomobilov, ki si je že pred leti zaledje našel pri Audiju oziroma njegovem lastniku Volkswagnu, ne želi biti množičen. Letos ima po dolgem času res pravo novost, lamborghini huracana. Avtomobil je bil, sodeč po prvih fotografijah, morda res videti le kot pomanjšani aventador, a v živo kljub znanemu osnovnemu hišnemu slogu ostrih robov in prelomov bistveno bolj navduši. Držijo besede šefa njihovega oblikovanja Filippa Perinija, da je njegov dizajn čist, preprost in funkcionalen, odprtine za zrak pa niso preveč opazne in prispevajo k uglajeni podobi. Menda imajo za dvoseda, ki ga na vsa štiri kolesa žene desetvaljnik, že tisoč naročil in utegne po uspehu preseči doslej najuspešnejšega lamba gallarda.

Italijanska oblikovalska avtomobilska šola ima veliko slavnih imen, a nekaterim v zadnjih letih niso cvetele rože. Pininfarina se samostojno kar drži – v Ženevi je bil v ospredju ferrari california T, ki so ga pripravili s Ferrarijevim oblikovalskim studiem. Bertone je po zadnjih informacijah finančno pač povsem omagal, Giugiaro (nekdaj še z imenom Italdesign) pa je že nekaj let pri Volkswagnu. Slednji ima tolikšno finančno moč, da lahko Giugiaro za skoraj vsako pomembnejšo razstavo pripravi kak izdelek, kot denimo tokratni model clipper, ki je pripravljen na prilagodljivi koncernski osnovi in ga poganjata električna motorja. Posvečen je ureditvi notranjega prostora in prilagodljivosti treh sedežnih vrst. Dva para vrat se odpirata nenavadno, videli bomo, ali kaj takšnega kdaj najde pot do proizvodnje.

Še en italijanski oblikovalski studio je bil v središču pozornosti v ženevskem Palexpu – Istituto Europeo di Design (IED), katerega študentje so pod vodstvom Pinifarininega oblikovalca Luce Borgogna za Hyundai pripravili atraktivno študijo športnega modela passo corto. Slednje pomeni kratko medosno razdaljo – dokaj kratek avtomobil dolžine 4,1 metra ima sredinsko nameščen motor. Škoda je le, da koncept nima proizvodnih ciljev. 

Deli s prijatelji