PARKIRIŠČE

FOTO: Električar

Objavljeno 10. september 2013 17.00 | Posodobljeno 10. september 2013 17.00 | Piše: Janez Kovačič

BMW z i3 napoveduje povsem novo obdobje v svojem razvoju, saj je to njihov prvi električni avtomobil sodobnih časov.

Nedavna predstavitev i3 je bila globalna, saj se je avto sočasno pokazal na treh lokacijah – v Londonu, New Yorku in Pekingu. Globalnost je bila i3 položena v zibko. Foto: Gregor Šket

Strategije so različne: eni začnejo povsem na novo, tako rekoč z ničle, drugi uporabijo tisto, kar imajo, in to nadgrajujejo. Nemški BMW se je pri električnih avtomobilih odločil za prvo možnost. Zato je njihov i3 ne le prvi električni beemve sodobnih časov, ampak tudi začetnik nove, električne dobe pri tej bavarski avtomobilski hiši. Orje (električno) ledino.

Različnost pristopov pri razvoju in uveljavljanju avtomobilov na elektriko ne preseneča. Precej časa je bilo na tehtnici alternativnih pogonov marsikaj – nekateri še vedno prisegajo na hibride, ni jih tako malo, ki še vedno menijo, da so gorivne celice edina prava alternativa, tretji, in teh je največ, stavijo na električni pogon. Očitno tudi BMW – in očitno ni edini.

BMW i3 je načeloma petvratna kombilimuzina oblooglate podobe, z značilnima ledvičkama na sprednjem delu, zalomljenim zadkom oziroma stranskim delom, s še vedno zanimivim odpiranjem vrat (sprednja naprej, zadnja nazaj – kot pri Oplovi merivi) in brez, to je že treba povedati, sredinskega opornika strehe. To je povsem nova podoba, ki deluje precej futuristično, in če spredaj ne bi bilo znaka oziroma ledvičk, bi bilo skoraj nemogoče določiti izvor. Sporočilo res ne more biti bolj jasno – novi časi, nov avto. Pika.

Kaj še ponuja?

Potniška kabina je narejena iz plastike, ki je ojačana z ogljikovimi vlakni (zato je mogoča konstrukcija brez sredinskega opornika strehe), in tudi zaradi tega je avto lahkokategornik, saj pri dolžini 399 centimetrov tehta 1195 kilogramov. Zelo jasno in pričakovano je, da bo i3 v komunikacijskem smislu potujoča tablica, pametni telefon in še marsikaj drugega. Pogon bo zagotavljal elektromotor s 125 kW, kar je precej, po drugi strani pa tehta 50 kilogramov. Tovarna napoveduje doseg od 130 do 160 kilometrov, ta pa bo odvisen od načina vožnje, konfiguracije ceste, voznih ter siceršnjih okoliščin in še česa. V povprečju naj bi se litijionske baterije do 80-odstotne zmogljivosti napolnile v pol ure, načeloma pa so povsem polne po šestih urah. i3 bo ponujal tudi izbiro različnih voznih programov – kot pri običajnih avtomobilih, kar seveda vpliva na doseg. V programih eco pro in eco pro+ naj bi bilo mogoče – po trditvah tovarne – doseg povečati za 20 oziroma 40 kilometrov. Obstajajo še druge možnosti, denimo vgradnja 650-kubičnega bencinskega motorja (imel bo devetlitrsko posodo za gorivo), ki bo deloval kot generator in polnil baterijo za pogon električnega motorja. V tej izvedbi naj bi avto zmogel 300 kilometrov dolgo pot, kar seveda bistveno povečuje uporabnost oziroma poveča smiselnost nakupa. Ampak tudi ko bo šel zgolj na elektriko, bo i3 vendarle ustrezen predstavnik tovarne belo-modrega znaka – do 100 km/h bo pospešil v sedmih sekundah, največ naj bi šel 150 km/h. Konkurenčno.

Pa cena?

Sedaj in še nekaj časa bo seveda aktualno vprašanje – so električni avtomobili že na takšni stopnji, da so resna konkurenca klasičnim avtomobilskim pogonom? Če upoštevamo ceno i3, ki naj bi stal malenkost manj kot 35.000 evrov, seveda ne – ali še ne. Ampak stvari se hitro, tako rekoč silovito spreminjajo, saj cene padajo, dosegi se povečujejo, infrastruktura, zelo pomembna za hitrejšo širitev uporabe električnih vozil, postaja vse bolj uporabna. In tudi zaradi tega je nastal i3 ... Nedavna predstavitev i3 je bila globalna, saj se je avto sočasno pokazal na treh lokacijah – v Londonu, New Yorku in Pekingu. Globalnost je bila i3 položena v zibko. V sprednjem delu oziroma pod sprednjim pokrovom je prostor za polnilni kabel, s katerim avto priključimo na polnilno postajo. Zanimiv, a ne posebno nov način odpiranja sprednjih in zadnjih vrat, prav tako nima sredinskega opornika strehe. Avto novih časov ima tudi notranjost novih, komunikacijskih časov.

Deli s prijatelji