PARKIRIŠČE

FOTO: Avtomobilska pločevina v mestu denarja

Objavljeno 16. september 2013 19.30 | Posodobljeno 16. september 2013 19.30 | Piše: Janez Kovačič

Letošnji avtomobilski salon v nemškem Frankfurtu je obsežna predstava vsega tistega, kar bo kmalu zapeljalo.

Ko se odprejo vrata frankfurtskega avtomobilskega salona – to se zgodi vsako drugo leto, kajti na salonskem avtomobilskem parketu se izmenjuje s Parizom –, je povsem jasno, da se je začela avtomobilska jesen. Predstava v nemškem finančnem središču ima že kar častitljivo tradicijo, saj je letošnja 56. po vrsti (prvič je bila na ogled v Berlinu, pozneje so jo preselili v Frankfurt, pred leti pa se je govorilo o vnovični selitvi v nemško prestolnico), predvsem pa še vedno velja za tako rekoč najpomembnejši salon med vsemi na obli. Letošnji IAA – taka je uradna oznaka – je seveda najprej in najbolj v znamenju domačih avtomobilskih hiš, ki imajo na razstavišču največje in najrazkošnejše salone, v ospredju pa so tudi po številu novosti, ki so jih pripeljale pod luči. Takole na hitro bi bilo mogoče reči, da letošnji IAA ni izjemen, so pa na ogled številni novi avtomobili v tako rekoč vseh razredih, kajti s široko ponudbo zajameš tudi veliko kupcev. In če je kaj volje, nekaj denarja in precej navdušenja, potem tudi pot do frankfurtskega IAA, ki je vrata odprl včeraj in jih bo zaprl prihodnjo nedeljo, ne more biti prenaporna.

Audi nanuk

Nemški Audi si je kot ena izmed domačih avtomobilskih hiš vzel veliko razstavnega prostora in s tem tudi pozornosti. Ljudi se je trlo okoli avtomobila, ki je za zdaj še študija. Nanuk je skupno delo z oblikovalsko hišo Giugiaro, ima štirikolesni pogon in štirikolesni volan (!) pa petlitrski V10-valjni dizelski motor, ki zmore nič manj kot 544 KM in 737 Nm navora. Zmogljivosti? Več kot 300 km/h in 3,8 sekunde do 100 km/h – brez punce na fotografiji.

Peugeot 308

Francoska avtomobilska hiša ni v najboljši poslovni kondiciji, zato je povsem razumljivo, da bo 425 centimetrov dolgi peugeot 308, ki se bo vozil v t. i. golfovem razredu, izjemnega pomena. Na ogled so postavili kombilimuzino, pogosto je slišati, da se opazno spogleduje z vw golfom. Dobro ali slabo? Se bo pokazalo.

Škoda rapid spaceback

To je nova karoserijska izvedenka rapida, avtomobila, s katerim se češka tovarna vozi med nizkocenovniki. Čeprav je spacebak približno 18 centimetrov krajši (meri 430 centimetrov) kot limuzina, je medosna razdalja enaka (260 centimetrov), medtem ko gre v prtljažnik od najmanj 415 do največ 1380 litrov prtljage. Gotovo bo ta karavanska izvedenka zanimiva tudi za slovenski trg, kar torej pomeni, da se bo v obširnejšem zapisu kmalu pojavila na straneh nedeljskih Novic.

Volkswagen golf 
sportsvan

Nemška avtomobilska tovarna se postavlja že s sedmo generacijo golfa, zdaj pa predstavlja še njegovo enoprostorsko različico, ki ni več golf plus kot prej, ampak sportsvan. Ta seveda ponuja nekaj višje sedenje, predvsem pa večji prtljažnik, ki v osnovni postavitvi sedežev ponuja 498 litrov volumna oziroma 74 litrov več kot prej, poleg tega je kljub enaki osnovi, kot jo ima običajni golf VII, medosna razdalja daljša za 11, dolžina pa za 13,4 centimetra. O tem avtu zanesljivo še kaj napišemo.

Seat leon ST

Karavanska izvedenka leona je tretja karoserijska različica španskega golfa in je od petvratne kombilimuzine daljša za polnih 27 centimetrov. Bistvo je seveda v prtljažniku, kjer je na voljo od 587 do največ 1470 litrov volumna, kar je sicer nekaj manj, kot ponuja sorodni vw golf v karavanski izvedbi. Logično in pričakovano je, da bodo motorji v ST enaki kot v obeh drugih izvedenkah leona, bo pa to prvi leon, ki bo opremljen tudi s prilagodljivim vzmetenjem.

Kia soul

Druga generacija značilne in oblikovno drugačne kie soul je narejena na enaki osnovi kot kia cee'd, prvič jo je tovarna postavila na ogled na marčevskem salonu v New Yorku, prodaja pa naj bi po napovedih stekla šele naslednjo pomlad. Pravijo, da ponuja novi soul boljšo zvočno zatesnjenost pa tudi prostornost naj bi bila večja oziroma boljša, prav tako prtljažnik (najmanj 354 litrov, prej 340 litrov). Vse kaže, da bo v novi izvedbi na voljo z 1,6-litrskim bencinskim in dizelskim motorjem.

Mazda 3

V razredu, v katerem se bo prav kmalu začela (tudi pri nas) voziti nova mazda3, je gneča izjemna, skoraj takšna pa so tudi pričakovanja tovarne. Nova mazda3 je na ogled tudi v limuzinski izvedbi, tik pred odprtjem salona pa so novinarske ekipe (tudi iz Slovenije!) opravile pot od rodne Hirošime do salonskega Frankfurta. Več o tem avtomobilu pa prav kmalu.

Hyundai i10

Južnokorejska avtomobilska tovarna je v mesto denarja pripeljala novega i10. Gre za drugo generacijo, pri čemer je ta daljša za skoraj osem centimetrov, 6,5 centimetra širša in celo pet centimetrov nižja, prtljažnik pa je pridobil omembe vrednih 27 litrov in v osnovni postavitvi ponuja 252 litrov. To pomeni, da je recimo v tem pogledu razsežnejši kot vw up!, čeprav se zdi, da največjo konkurenco vidijo v fiatu 500. Vse kaže, da bo i10 še vedno na voljo zgolj v petvratni karoserijski izvedbi in da se v njem ne bo vrtel dizelski motor.

Honda civic 
tourer

Videti je, kot da je letošnji Frankfurt v znamenju karavanskih različic že znanih avtomobilov. To velja tudi za tourerja, torej kombijevsko oziroma karavansko izvedenko znanega civica; od petvratne je daljša celo za 23,5 centimetra, pri Hondi pa pravijo, da je to najprostornejši avto oziroma karavan v svojem razredu. Recimo, da bomo preverili.

Ford S-max 
concept

Fordov veliki enoprostorec je tudi na slovenskem trgu dovolj znan in uspešen, tovarna pa je pod frankfurtske salonske luči pripeljala drugo generacijo tega vozila. Zanimivo je, da naj bi se avto na trgih pojavil šele leta 2015, kar gotovo ne more biti v poseben prid poslu z zdajšnjim modelom.

Mercedes benz 
S coupe concept

Novi merceds S v limuzinski izvedbi – o tem avtomobilu smo prav tako že pisali – šele začenja pot po trgih, tovarna v znaku trikrake zvezde pa predstavlja še njegovo kupejevsko izvedbo. Pravijo, da je to šele študija (concept), se pa zdi, da se bo tako rekoč v nespremenjeni podobi prav kmalu pripeljal na ceste. Že fotografija dokazuje izjemen interes za to vozilo, ki se bo v dolžino potegnilo do 505 centimetrov in katerega osnovno izvedenko naj bi poganjal 4,7-litrski osemvaljnik s 455 KM. O ceni pa kdaj drugič.

Smart fourjoy

Smart fourjoy je napoved novega štirisedežnega smarta forfour, ki naj bi nastajal v novomeškem Revozu, in sicer v sodelovanju med Renaultom in Daimlerjem AG, ki je lastnik Smarta. Fourjoy je dolg 349 centimetrov, da gre zgolj za študijo, dokazuje tudi dejstvo, da so postavili na ogled avto brez vrat in zadnje šipe. Serijska izdelava novega smarta naj bi stekla prihodnje leto, pri čemer se bo v izvedbi, ki bo nastajala na Dolenjskem, imenoval novi twingo. Upajmo, da bo vse šlo tako, kot načrtujejo.

Infiniti Q30

Infiniti je tovarna, ki je pri nas skoraj ne poznamo, je pa to hiša, ki predstavlja prestižnejši del japonskega Nissana. Q30 je mešanec ali crossover, pri čemer je zanimivo, da si je osnovo izposodil pri mercedesu razreda A. Avto bo nastajal v britanskem Sunderlandu, in ker je Infiniti pokrovitelj Sebastiana Vettla, zdajšnjega in verjetno novega prvaka v F1, je ta pač prišel na rojstvo Q30 v avtomobilski Frankfurt.

Audi sport quattro concept

Nekateri se morda še spominjajo Audijevega sport quattra, športnega kupeja, ki je pred desetletji tej nemški hiši prinesel veliko slave in tudi kupcev. Zdaj obujajo to športno legendo z enakim imenom, in čeprav je avto še v embrionalni fazi, je povsem jasno, da se kmalu pripelje na trg. Kupe, težak 1850 kilogramov, bo poganjal osemvaljnik z nič manj kot 560 KM in 700 Nm navora, dodan pa bo še elektromotor s 110 kW, kar naj bi zadostovalo za 50 kilometrov dolgo vožnjo zgolj na elektriko; ko bo šel na bencin, naj bi do 100 km/h pospešil v 3,7 sekunde.

Opel insignia country tourer

Opel, sestavni del General Motorsa (GM), se v Frankfurt ni pripeljal praznih rok. Ob študiji monza, ki napoveduje podobo vseh prihodnjih oplov in hkrati obuja od mrtvih nekdanjo kupejevsko monzo, ob dejstvu, da so predstavili nekaj novih bencinskih in tudi dizelskih motorjev in da na splošno dokazujejo, da jih vse težave niso dotolkle, je bila na ogled tudi srednje velika insignia v terenski preobleki. Avto za tiste, ki želijo biti malenkost drugačni.

Porsche 918 
spyder hybrid

Končno, bi lahko rekli. Porsche je predstavil serijsko različico super športnega hibridnega avtomobila, ki bo stal vsaj 750.000 evrov. Pogon mu daje 4,6-litrski V8 bencinski agregat s 599 KM, dodatno moč zagotavljata dva elektromotorja, tako da je na voljo nič manj kot 875 KM pri 8500 vrtljajih! Ko gre zgolj na elektriko, sta gnani prednji kolesi, sicer pa je pogon na vsa štiri. Je pomembno, koliko časa potrebuje do 100 km/h? Do tja se pripelje v 2,8 sekunde, ko se pelje na elektriko, za to potrebuje vsega sedem sekund, toda izpuh je okoljsko neoporečen. Takole na hitro bi bilo mogoče reči, da letošnji IAA ni izjemen, so pa na ogled številni novi avtomobili v tako rekoč vseh razredih

Deli s prijatelji