PARKIRIŠČE

Ford kuga: Najdražja kuga

Objavljeno 02. september 2014 19.30 | Posodobljeno 02. september 2014 19.30 | Piše: Bruno Kuzmin


Fordov terenec si želi v najimenitnejši izvedbi primerjavo z germansko premijsko elito.

Terenskim izzivom streže suveren štirikolesni pogon - le cestne pnevmatike kaže zamenjati z bolj grobimi. Foto: Bruno Kuzmin


Pozabite na običajne kuge s prednjim pogonom in osnovnimi paketi opreme. Športni terenec druge generacije igra s štirikolesnim pogonom, dvolitrskim dizlom, paketom titanium plus in prestižnimi dodatki na drugačne strune. Gre za spogledovanje z najboljšo in najbolj butično konkurenco.

Svet premijskih občutkov

Lepotičenje se začne z dodatnimi karoserijskimi obrobami in 19-palčnimi litimi platišči za 900 evrov. Ravnodušje odpade. Zadeva deluje imenitno, a na slabših površinah bolj trdo in manj udobno kot sicer.

V postavno izklesanem zadku se skriva v primerjavi s prejšnjim modelom opazno večji prtljažnik.
 

Razvajanje se nadaljuje s kabino, kjer ne gre pisati o oblikovalskem minimalizmu v slogu volva XC60. Veliko pa je prostora, udobja in opreme. Seznam se začne s poplavo varnostnih asistenčnih sistemov, napravo za predvajanje glasbe z mobilnega telefona in recimo biksenonskima žarometoma. Nato dodaš 1160 evrov za usnjeno oblazinjenje in vstopiš v svet premijskih občutkov. Pretiranih zamer ni! Malce privajanja, a brez potrebe po odpiranju navodil, zahteva le ukazovanje informacijskemu sistemu. Manjša graja leti na miniaturno stikalo zadnjega brisalnika in prednje steklo z doplačljivim ogrevanjem z vidnimi kovinskimi nitkami, od katerih se moteče odbija svetloba. V prijetnem spominu pa ostane pomikanje prtljažnih vrat! Za tisočaka se električno odpirajo in zapirajo. Zadostuje dvojni pritisk stikala na daljincu ali pomik stopala pod odbijačem. Dotikanje pogosto umazane kljuke odpade. Nakupovalne vrečke letijo neposredno v 481-litrski prtljažnik.

Izkaže se v ovinkih

Predvsem korektna sta dvolitrski dizel s 120 kW (163 KM) in šeststopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama. Kombinacija ni napačna! Menjalnik deluje spodobno, a na trenutke manj salonsko od bolj uveljavljenih tekmecev s prestavo ali dvema več. Razlike so opazne predvsem med močnim pospeševanjem in vzpenjanjem v ostre klance, kjer manjka kanček uglajenosti. Daleč od rekordno nizke je poraba. Če šteješ med tiste, za katerimi se po mestu ne vleče kolona nestrpnežev, zlahka porabiš osem litrov goriva – kar je kljub vsemu spodoben rezultat za 1,7 tone težkega suva.

Je pa kuga zelo dobra med ovinki. Štirikolesni pogon s sistemom curve control za optimalno delitev pogona med posameznimi kolesi ponuja veliko razlogov za nasmešek. Avto gre tja, kamor ga usmeriš. Spodobno se ford obnaša celo na terensko obarvanih površinah. Tam pride do izraza na prestavno ročico nameščeno stikalo za ročno izbiro želene prestave, ki ga zaman iščeš na volanskem obroču ali ob njem. Jasno pa je, da je najdražja kuga z oznako 2.0 TDCi 120 kW 4x4 titanium plus APS6 za dobrih 38.000 evrov predvsem urbano športni, ne pa čistokrvni terenski osvajalec brezpotij. 

Deli s prijatelji