TEST

Fiesta: se pelje, se pelje ...

Objavljeno 24. april 2013 19.20 | Posodobljeno 24. april 2013 19.21 | Piše: Janez Kovačič

Prenovljena Fordova fiesta je v marsičem povsem običajen avto, pri voznih lastnostih pa skoraj šampion.

Nova ali prenovljena fiesta je še vedno centimetrski malček. Vozi se v razredu, kjer je konkurenca zelo zelo ostra (foto: Andrej Krbavčič).

Na zelo različnih seznamih najbolje prodajanih avtomobilov po navadi ne manjka. Fordova fiesta ima zvesto publiko. In nič ne kaže, da se bo skrčila, saj je malček diskretno prenovljen.

Ostra konkurenca

Fiesta se vozi v nižjem razredu, tistem, kjer sta gneča oziroma konkurenca skoraj izjemno ostri. Naštevam: VW polo, peugeot 208, citroën C3, renault clio, opel corsa, mazda2, toyota yaris ipd. Kljub prenovi ostaja drugi najmanjši ford (manjši je le še ka) z dolžino pod štirimi metri. Njena podoba se ujema s karoserijsko podobo drugih fordov – ni presenečenj, ni radikalnih potez, ki bi delile okus in kupce, skratka – fiesta je (še) oblikovni univerzum, ki ugaja številnim. Zelo jasno.

Notranjost je najprej prostorna. Če niso hudo razvajeni in nepotrpežljivi, lahko zadaj dokaj udobno sedijo trije. Armaturna plošča je skoraj nezgrešljivo Fordova; moti veliko gumbov oziroma stikal na njenem sredinskem delu. Prtljažnik je skromen (276 litrov), seveda z možnostjo povečanja na največ 974 litrov. Je lahko to družinski avtomobil? Vsekakor, tudi manjši so že bili in bodo znova prav kmalu...

Ostaja tipični ford

Fiesto, težko 1101 kilogram, je poganjal sedaj že skoraj znameniti bencinski trivaljnik ecoboost z manj kot litrom gibne prostornine in 74 kW/100 KM ter 170 Nm navora, dodan je bil petstopenjski ročni menjalnik. Najprej o porabi: tovarniško zapisane vrednosti so nedosegljive – in to ne velja le za fiesto! Realna poraba je okoli sedem litrov goriva, precej hitro je tudi višja, še posebno ko in če je noga malo težja, voznik pa neučakan. Skoraj zlahka poženeš do 180 km/h, kar je najvišja hitrost.

In sedaj k bistvenemu: fiesta se pelje dobro, zelo dobro, kar je predvsem posledica ustreznega podvozja. Tudi po tej strani je tipični ford. Ampak dejstvo je naslednje – adut dobro se pelje je bil težko unovčljiv že nekoč, danes, ko najbolj in najprej šteje cena, še bolj. Žal.

V izvedbi titanium 1,0 ecoboost stane 15.320 evrov. Precej avtomobilov je cenejših – tudi v njenem razredu. Toda očitno dober (fiestin) glas še seže v deveto vas ... 

 

Deli s prijatelji