PARKIRIŠČE

Fiat iz Kragujevca

Objavljeno 05. februar 2013 18.15 | Posodobljeno 05. februar 2013 18.15 | Piše: Janez Kovačič

Fiat 500L je kar prisrčen enoprostorec, ki pa ima močne in številne konkurente.

Foto: Andrej Krbavčič/Delo

Izvor je latinski, naj rečem italijanski. Nastaja v Kragujevcu, torej v Srbiji, vozi se v razredu manjših enoprostorcev. Saj ne more biti težko – fiat 500L.

Zadaj je prostorno

Kdor bo pri 500L iskal oblikovno sorodnost s fiatom 500, jo utegne najti – vsaj prednji del nedvomno potrjuje sorodnost. V dolžino je tega avta za 414 centimetrov, kar je malo, čeprav deluje večji. Italijani, sicer mojstri oblikovanja avtomobilske pločevine (in še česa), so se v tem primeru držali bolj ali manj preverjenega recepta – naj bo zunanji videz nekako klasicističen, brez kakšnega posebnega eksperimentiranja. Je to morebiti posledica nespornega dejstva, ki je našlo domovinsko pravico predvsem v Nemčiji – oblika naj bo umirjena, takšna, da zmore ugajati kar najširšemu krogu kupcev? Morda in verjetno, kajti Fiatova enoprostorska multipla prve generacije se takemu okusu ni hotela prilagajati ...

Armaturna plošča je razgibana, nekako v Fiatovem slogu z okroglimi preglednimi merilniki in ne preveč zajetnim sredinskim delom. Prednja sedeža sta sicer okej, toda kakšne posebne opore telesu pač ne ponujata. Preglednost, še posebno nazaj, je po novodobni tradiciji skromna – veliko ne pomagata niti dodatni stranski okni spredaj oziroma zadaj. Veliko je odlagalnih prostorov (kar je seveda nujen pogoj, če hočeš tja čez, torej v ZDA), infozabavni sistem, ki je na voljo na ne prevelikem sredinskem zaslonu, je (še) dovolj preprost tudi za tiste, ki nis(m)o zrasli z računalniki, klimatska naprava je hitra in povrhu učinkovita. Zadaj je prostorno, deljiva zadnja sedežna klop je vzdolžno pomična in povsem zložljiva. Prtljažnik ponuja od najmanj 400 do največ 1310 litrov, njegov volumen zmore biti družinski; je pa odpiranje zadnjih vrat nerazumno nerodno oziroma umazano – ko in če je avto umazan ...

V družbi konkurentov

Motor, v tem primeru bencinski štirivaljnik z gibno prostornino 1,4 litra in 70 kW/95 KM ter 127 Nm navora, je povprečen – mislim, da bi avtu bolj ustrezal dizelski pogon. Bencinski agregat je vendarle nekoliko preglasen, če se po tem svetu voziš po omejitvah, se zmore poraba morda ustaliti pri 7,5 litra, toda povsem zlahka gre tja na osem litrov, kar pa v zdajšnjih časih ni kakšen hvalevreden dosežek. Zato omenjam dizelski pogon.

Koliko stane fiat 500L 1,4 pop star, italijanski fiat iz srbskega Kragujevca?

Malenkost manj kot 15.000 evrov (14.990), od česar odšteješ 2000 evrov popusta. Kaj torej? Fiat 500L je dovolj prisrčen in uporaben enoprostorec, ki pa se vozi v družbi številnih konkurentov ...

Deli s prijatelji