O avtomobilih, ki jih tako ali drugače poganja elektrika, pišemo dovolj, a kljub nekaterim velikim napovedim uvodoma na trgu niso prodrli. Sploh pa ne v Sloveniji, kjer je število registracij takšnih izdelkov še vedno na ravni nekaj deset na leto. O tem, ali je razlog pomanjkanje ustrezne ponudbe ali premajhno povpraševanje, bi lahko razpravljali. A vendarle se utegne zgoditi, da se bodo stvari vsaj na eni strani malce premaknile. Nekateri uveljavljeni proizvajalci so namreč tik pred tem, da tovrstna vozila ponudijo v Sloveniji, spet drugi o tem menda resno razmišljajo.
Tudi na ljubljanskem maratonu
Tako bo Volkswagen ob koncu oktobra svoji električni različici modelov golf in up pripeljal na Ljubljanski maraton. Porsche Slovenija bo nato nadaljeval šolanje svoje trgovske mreže in avtomobile nekje do sredine ali konca novembra tudi uradno predstavil na slovenskem trgu. Modela e-up in e-golf sta baterijska avtomobila izključno na električni pogon, njun doseg po tovarniških podatkih znaša od 120 do 160 kilometrov oziroma od 130 do 190. O cenah za zdaj še ne govorijo, v Nemčiji pa staneta 27.000 oziroma 35.000 evrov. Ni nepomembno, da bo Volkswagnov slovenski predstavnik takoj na začetku prihodnjega leta pri nas začel prodajati še golfa GTE. Model je priključni hibrid, kar pomeni, da kombinira tako električni kot bencinski motor, da ga lahko nekaj deset kilometrov vozimo na elektriko, baterijo pa prav tako kot pri strogo električnih avtomobilih polnimo na običajni vtičnici. Samo na elektriko se lahko z njim prepeljemo dobrih 40 kilometrov, če vozimo še naprej z bencincem na hibridni način, pa je skupni doseg zelo zajeten – okoli 900 kilometrov.
O tem, da bi svoje električne avtomobile le začeli tržiti tudi v Sloveniji, zdaj zelo resno razmišljajo tudi pri francoskem Renaultu, ki utegne k nam spomladi le pripeljati tri že znane modele: zoe, twizy, kangoo EV. Zoe je manjši osebni avtomobil, twizy je svojski štirikolesnik za eno ali dve osebi, kangoo EV pa je znani (osebni ali dostavni) velikoprostorec v električni izvedbi. Z enim napolnjenjem imajo naslednji deklarirani doseg: zoe (210 km), kangoo EV (170 km), twizy (100 km). Tudi pri njih je še prezgodaj, da bi govorili o cenah, omenimo pa lahko, da je v Franciji polna cena za model zoe 20.000 evrov. Dodajmo, da je treba pri Renaultu baterije dodatno najeti, kar znese približno 80 evrov na mesec.
Subvencijo so
Kaj pa premijski proizvajalci? BMW je s svojo podznamko I doslej požel že dovolj zanimanja, še posebno njegov zelo prepoznavni električni model i3. Ne gre le za videz, temveč tudi za napredno gradnjo potniške kabine iz plastične mase, okrepljene z ogljikovimi vlakni. V komfortnem režimu lahko i3 z enim napolnjenjem prevozi od 130 do 160 kilometrov, v ekonomičnem programu še dodatnih 20. BMW i3 je pripravljen tudi v izvedbi s podaljševalnikom dosega, v tem primeru je to mali bencinski motor, ki deluje kot generator električne energije, doseg pa se z njim podaljša na 300 kilometrov. Modela i3 v Sloveniji še vedno ne prodajajo, kot pravijo pri BMW Slovenija, si prizadevajo za čim prejšnjo uvedbo na trg, čeprav za zdaj o datumu ne morejo govoriti. Nekoliko se odmika tudi evropska uvedba električno gnane izvedbe Mercedesovega modela razreda B. Videli pa bomo, ali in kdaj bo k nam pripeljal model audi A3 e-tron, ki je v tehničnem smislu priključni hibrid in deluje kot Volkswagnov golf GTE. Čakamo tudi na kakšen vsaj demonstracijski model, kot je denimo kia soul EV ali mitsubishi outlander PHEV. Morda preseneti še kdo, ki v članku ni omenjen.
Dodajmo, da so bile za takšna vozila – električna in za priključne hibride – pri nas doslej dosegljive finančne spodbude oziroma subvencije, ki so znašale 5000 in 3000 evrov.