NOVOST

E v novem krogu

Objavljeno 26. februar 2013 16.45 | Posodobljeno 26. februar 2013 16.45 | Piše: Janez Kovačič

Nemška avtomobilska tovarna na spomlad pripelje korenito prenovljenega mercedesa E.

Limuzina prenovljenega mercedesa E je malo krajša od karavana in ji ne manjka imenitnosti (foto: Janez Kovačič).

Družba je ugledna in predvsem germanska – mercedes E se vozi in poskuša v razredu, kjer uspešno lovita audi A6 in BMW serije 5, vsi drugi so bolj ali manj statisti. V neskončnem krogu novih generacij in prenov trojica ne popušča. Zdaj je na vrsti Mercedesov E, avto, ki, kot pravijo, izraža bistvo tovarne iz Stuttgarta.

Nova generacija

Mercedes E, tako v limuzinski kot karavanski različici ali verziji estate (nekdaj T), je tudi v novi podobi oziroma izdaji velik kos pločevine. Limuzina se potegne tja do 488 centimetrov, karavan gre čez 490 centimetrov, kar je malenkostno povečanje v primerjavi s prejšnjo generacijo. Stuttgartska avtomobilska hiša pravi, da je tokratna prenova tako obsežna in temeljita, da bi lahko govorili o novi generaciji. Hkrati prinaša vrsto tehničnih rešitev, ki bodo na voljo tudi v prihajajočem in večjem mercedesu S. Prvič pa se je zgodilo, da ima E dve maski – eno za osnovni in opremski paket elegance, drugo za nekaj športnejšega avantgarda.

Prenova je dovolj očitna, vendar nič revolucionarna v notranjosti. Očitno je, da v Stuttgartu ostajajo pri filozofiji umirjenosti, prefinjenosti in premišljenosti – naj gre za uporabljene materiale, ergonomijo, barvne kombinacije sedežev, armature ali podlage merilnikov. Čeprav je sredinski del armature tako rekoč nabit s številnimi stikali, je njihova razvrstitev logična. Sedežne nastavitve so zelo raznolike, a ničesar ne spregledaš – sedenje zadaj ne ponuja izjemnega razkošja in vedno znova se moraš vprašati, kam izginejo vsi ti centimetri. In zdi se, da je karavanska izvedenka manj tovornjaška, torej malo bolj imenitna kot prej – kar se za Mercedes Benz in mercedese navsezadnje tudi spodobi.

Cene bodo premijske

Prenovljeni E bo opremljen s številnimi elektronskimi asistenčnimi sistemi; skupaj jih bo 11, nekaj novih, nekaj posodobljenih. Tudi zaradi tega govorijo o avtomobilu, ki bo omogočal inteligentno vožnjo, kar naj bi pomenilo, da bo elektronika v pomoč vozniku, s tem pa bo omogočala varnejšo in tudi varčnejšo vožnjo. Nekateri sistemi, recimo elektronika, ki ohranja vozilo na določenem voznem pasu in opozori voznika na nenapovedano spremembo (če ta ni napovedana z vključenim smernikom), imajo pri konkurentih že nekaj časa domovinsko pravico, drugi – na primer sistem, ki bo zaznaval možnost trčenja z vozili ali pešci, ki prihajajo pred avto z leve ali desne – dokazujejo, da nemška avtomobilska hiša orje ledino neznanega.

Motorna ponudba je izjemno pestra – pet dizelskih in šest bencinskih agregatov v razponu moči od najmanj 100 (E200 CDI) do največ 300 kW (E 500), zraven pa pogon na zadnji kolesni par ali štirikolesni 4matic, ročni ali samodejni menjalnik 7G-tronic pa hibrid in povrhu še dirkaški 63 AMG v dveh različicah moči (410 oziroma 430 kW). Omeniti je treba novo izvedenko E 400 (245 kW) pa dejstvo, da nekateri motorji ustrezajo okoljskemu normativu euro 6, ki bo začel veljati šele leta 2015. Skratka, ko se boš odločil kupiti E, utegneš biti v zadregi...

Mercedes E v limuzinski in karavanski izvedbi se na to stran Karavank pripelje spomladi, kakšen mesec pozneje pa še kupe in kabriolet. Cene bodo (seveda) premijske, kot je premijski mercedes E. In da si bo mogoče marsikaj omisliti s seznama dodatne opreme, je komaj vredno pisati.

Deli s prijatelji