PARKIRIŠČE

Dve različici, dve vrsti kupcev

Objavljeno 18. oktober 2012 18.00 | Posodobljeno 18. oktober 2012 18.00 | Piše: Janez Kovačič
Ključne besede: mazda6 avto

Mazda6 je izdelana povsem na novo.

Nova mazda6 bo naprodaj v dveh karoserijskih različicah, petvratne kombilimuzine ne bo. Foto: Janez Kovačič

Dva avtomobila oziroma različici, dve vrsti publike. Tako je japonska Mazda pospremila rojstvo mazde6, srednje velikega avtomobila tretje generacije. Štirivratna limuzina naj bi bila bolj všeč Američanom (in še komu), štirivratni karavan ali sport combi pa Evropejcem.

Tržna strategija

Mazda6 v novi podobi se bo k nam pripeljala na začetku leta, zapisana tržna strategija pa se lahko uresniči tudi v naših krajih. Sicer je otrok oblikovalskega jezika kodo (temu pravijo duša gibanja) in tehničnih rešitev oziroma inovacij z imenom skyactive. Osnovne karoserijske poteze novega avtomobila  so bile opazne na študiji mazde takeri na lanskem salonu v Tokiu, medtem ko je tehnologija skyactive doživela premiero v bolj ali manj znani mazdi CX5. Tovarna ponuja ve karoserijski izvedenki: štirivratno limuzino in petvratnega karavana sport combi. Limuzina je spoštljivo dolga (486 centimetrov oziroma 15 centimetrov več kot prej!), sport combi je malo krajši in meri 480 centimetrov. Tudi medosni razdalji sta različni (limuzina 283, sport combi 275 centimetrov), kar je precej nenavadno. Mazda to pojasnjuje z drugačno tržno strategijo za obe izvedenki: večja limuzina za Američane (tudi Kitajce), (še) vajene večjih dimenzij, manjši sport combi za skromnejše Evropejce. In če bi si upal zapisati, da je ameriški avtomobilski okus vsaj malo nenavaden, je evropski čisto okej, kajti sport combi deluje sveže, zanimivo, všečno. V podobi notranjosti, izboru materialov, oprem in še česa ni in ne bo bistvenih razlik, čeprav se ve, da so avtomobili za ameriški trg bistveno bolje opremljeni kot za druge, denimo evropskega. Ampak to je že druga zgodba. Notranjost se zdi manj sveža in prepričljiva kot zunanjost. Še posebno na zadnjih sedežih limuzine se sedi skoraj presenetljivo udobno, sport combi pa je zaradi manjše medosne razdalje skromnejši.

Nebahavi prestiž

Prtljažnika sta v obeh primerih velika (limuzina 489, sport combi 522 litrov), nista pa največja v tem razredu, opremljenost bo seveda različna, vsekakor pa je japonska avtomobilska hiša z nekaterimi dodatki poskrbela tudi za malo več nebahavega prestiža. Pohvalno. Motorna ponudba je bolj ali manj pričakovana – dva bencinska agregata, pri čemer bo šibkejši na voljo v dveh izvedbah moči (107 in 121 kW), in 2,2-litrski dizel, ki bo prav tako naprodaj v dveh različicah (110 in 129 kW). Najzmogljivejši bo 2,5-litrski bencinski motor, ki bo imel 141 kW/192 KM, najvarčnejši pa 2,2-litrski dizel s 110 kW; zanj tovarna napoveduje povprečno
porabo 3,9 litra in izpust C02 v vrednosti 104 g/km. Moč gre v vseh primerih na prednji kolesni par, mogoče bo izbirati med šeststopenjskim ročnim in šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Jasno je, da se bo nova mazda6 k nam pripeljala januarja, manj jasnosti pa je pri cenah. Načelno naj bi bila začetna izvedenka s šibkejšim bencinskim motorjem naprodaj za okoli 22.000 evrov. Konkurenčno ali ne – do januarja se utegne v teh krajih še marsikaj zgoditi ...

Deli s prijatelji