TEST

DS peti

Objavljeno 30. april 2012 20.30 | Posodobljeno 30. april 2012 20.30 | Piše: Janez Kovačič

DS5 je najnovejši izdelek francoske avtomobilske hiše iz nove serije DS.

Kompakten, oblikovno izviren, tudi drugačen – tak, kot so citroeni že bili. To je DS5. Foto: Gašper Boncelj

Iz sedanjosti v preteklost – za boljšo, uspešnejšo prihodnost. Približno tak je recept, v zadnjih letih precej pogosto uporabljen pri zelo različnih avtomobilskih hišah. Na primer? No, fiat 500 pa mini – če se spomnim dveh najuspešnejših, najbolj znanih, morda celo razvpitih. Recimo, da se jima pridružuje tudi citroen DS5.

DS5 je najnovejši izdelek francoske avtomobilske hiše iz nove serije DS. Najprej je bil DS3, potem DS4, zdaj DS5, kmalu bo tudi DS9. Oznaka je znana, predvsem pa uspešna – in to iz šestdesetih let prejšnjega stoletja, ko je galska avtomobilska tovarna žela velik uspeh, ja, celo občudovanje s tedanjim DS ali žabo. Morda se še kdo spomni žarometov, ki so zavijali v ovinek, možnosti, da je avto peljal le po treh kolesih, slovitega vzmetenja, ki je postalo pojem udobja in tehnološke naprednosti- In tudi zato je Citroën k življenju znova obudil DS. Ta hip se zdi, da dovolj uspešno.

Deluje večje, kot je v resnici

Če imate vsaj nekaj občutka za podobo oziroma obliko, vam DS5 mora ostati v spominu. Kombilimuzina z oglato-oblo podobo in z ne preveč ostro zašiljenim nosom, zadkom, na katerem kraljujeta majhno okno in še manjši, pravzaprav minibrisalec, s kupom oblikovalskih podrobnosti, ki dokazujejo, da je avto narejen s premislekom in posluhom. Deluje večje in daljše, kot v resnici je (453 centimetrov), in hkrati dovolj nizko (151 centimetrov), kar dokazuje tudi nekaj kupejevskih potez. DS5 je nedvomno eleganten in dovolj samosvoj izdelek, da ga res ne bi smeli zlahka prezreti.

Še bolj samosvoja, skoraj unikatna in predvsem presenetljivo drugačna pa je notranjost. Kot bi sedel v pilotski kabini: stikala na stropu, zajeten sredinski del z visoko postavljeno ročico menjalnika, kup stikal v podaljšku tega sredinskega dela, trije okrogli merilniki za volanskim obročem. Potrebuješ nekaj privajanja. Marsikaj je podrejeno obliki – in to plačaš. Recimo s preglednostjo, ki je nazaj zaradi omenjenega majhnega okna zelo omejena (še enkrat – tako majhnega brisalca ne vidiš vsak dan!), tudi z bočno preglednostjo je križ. Spredaj se sedi dobro, zadaj ne preveč. Prtljažnik, ki je v osnovni postavitvi velik (468 litrov), ima visoko stopnico in otežuje nalaganje prtljage. Skratka, DS lahko navduši tudi z notranjostjo, a cena za to všečnost ni prav majhna. Skoraj pika.

Ne gre pod šest litrov

Motor, v tem primeru dizelski štirivaljnik z gibno prostornino 2,0 litra in s 120 kW/160 KM pri 3750 vrtljajih ter s prenosom na prednji kolesi, ni brušen diamant. A vendar avtu streže dovolj dobro, je razmeroma prožen, sprejemljivo varčen, pri čemer pod šest litrov skoraj ne gre, med krajšimi vožnjami pod osem prav tako ne. Zdi se, da bi avtu, ki razburja s podobo, bolj ustrezal zmogljivejši agregat z nekaj športne dinamike. Morda se še pojavi.

DS5 sport chic HDI ima svojo ceno – 37.300 evrov v opisanem primeru. Ni malo. Ta citroen očitno želi voziti v zelje delu nemške premijske konkurence. Morda se posreči – prav bi bilo, da se. Duh DS je izpuščen iz steklenice ...

Deli s prijatelji