PARKIRIŠČE

Družina je popolna

Objavljeno 05. september 2012 08.30 | Posodobljeno 05. september 2012 08.30 | Piše: Janez Kovačič

Dosedanjim astram se je pridružila še štirivratna limuzina z novimi motorji.

Dosedanjim izvedenkam Oplove astre se pridružuje še štirivratna karoserijska različica (foto: J. K. in tovarna).

Ni mu lahko, a ne drži križem rok. Nemški Opel, ki je znotraj velikega General Motorsa (GM), se v letošnjo avtomobilsko jesen pelje z nekoliko drugačno astro. Ta bo na voljo še v limuzinski izvedbi, poskrbeli pa so tudi za cestne dirkače, ljubitelje zmogljivega dizelskega pogona in še za koga.

Limuzinski zadek

Največja novost bo astra v štirivratni limuzinski izvedbi. Družina bo tako popolna, pravijo: trivratnemu kupeju GTC, karavanu z imenom sports tourer in petvratni različici (zadnja dva sta doživela nekaj zelo previdnih karoserijskih sprememb) se pridružuje klasična limuzina z dolžino 4658 milimetrov. Razlika je torej v zadku, v katerem je ne izjemno velik 460-litrski prtljažnik, ki pa ga je mogoče povečati na 1010 litrov prostornine.

Pri Oplu računajo, da se bo limuzinska astra najbolje prodajala v srednji in vzhodni Evropi ter Rusiji (75 odstotkov), na slovenskem trgu naj bi bil njen delež v skupni prodaji aster (letos so jih prodali 876 ali 33,7 odstotka vseh oplov) 7- do 10-odstoten. V najcenejši izvedbi (bencinski 1,4 ecotec s 74 kW in z opremo essentia) bo limuzina stala 16.425 evrov ali približno 500 evrov več kot petvratna kombilimuzina v enaki izvedbi.

Najhitrejša astra

Luč dneva je ugledala tudi dirkaška astra OPC, najhitrejša astra doslej (le kupe). Za to skrbi 2,0-litrski bencinski motor s turbopolnilnikom in neposrednim vbrizgavanjem goriva ter zelo živahnimi, pri malo višjih vrtljajih tudi slišnimi 206 kW/280 KM in navorom 400 Nm. Končnih oziroma najvišjih 250 km/h ter šest sekund pospeška do 100 km/h potrjujejo dirkaški značaj te tudi očesu dopadljive astre. Dobavni rok je od 60 do 70 dni, za osnovno izvedbo bodo želeli 31.545 evrov.

Astra biturbo pri nas na začetku prihodnjega leta

Ob bok OPC je rüsselsheimska tovarna postavila astro z oznako biturbo CDTI, najhitrejšo dizelsko astro vseh časov. Navzven se zelo malo razlikuje od astre OPC (kupejevska izvedenka), srce je seveda motor, ki se že vrti v večji insignii, na voljo pa bodo petvratna različica, trivratni kupe GTC in karavan sports tourer. Morda ima različica biturbo v primerjavi z OPC tudi kakšno prednost. Končna hitrost je sicer malo manjša (223 km/h pri kupeju GTC), je pa že pri začetnih in nizkih 1250 vrtljajih na voljo 80 odstotkov navora (320 Nm od skupno 400 Nm), povprečna poraba naj bi bila le 4,9 litra, povprečni izpust C02 pt pa 129 g/km. Neučakani bodo prepoznali slabo novico – astra biturbo se bo pri nas pojavila na začetku prihodnjega leta.

Bera novosti še ni izčrpana, saj je dobila drugo generacijo sistema opel eye, ki med drugim zmore prepoznavati določene prometne znake, napredni sistem za pomoč pri parkiranju, novi oziroma izpopolnjeni sistem za prevažanje koles flex fix (z doplačilom 200 evrov lahko sedaj prevaža štiri kolesa) ipd. Z vsem tem ostaja nižje- in srednjerazredna astra ključni avtomobil nemške hiše v ameriški lasti.

Deli s prijatelji