TEST

Druga zgodba

Objavljeno 25. december 2011 18.00 | Posodobljeno 25. december 2011 18.00 | Piše: Janez Kovačič

Novi kia rio bi moral biti uspešen naslednik nekdanjega ria.

Rio je petvratna kombilimuzina, daljša kot prej pa tudi z daljšo medosno razdaljo. (Foto: Andrej Krbavčič)

Ime je staro, avto nov, pravzaprav narejen povsem na novo. Velika razlika, opazen napredek, druga zgodba, kot noč in dan.

Kia rio drugič

Rio se v dolžino potegne tja do štiri metre (404 centimetre), torej se vozi v nižjem razredu, tistem, kjer vsaj pri nas kraljuje (in to že dolga leta) renault clio. V primerjavi s predhodnikom je pridobil dva centimetra, za sedem centimetrov se je raztegnila medosna razdalja (257 centimetrov). Je kombilimuzina s petimi vrati in obliko, ki je za vesolje oddaljena od ria prejšnjih časov. Drži, velik in opazen korak naprej.

Notranjost in armatura nista nekaj, zaradi česar bi človek prvi hip poskočil

Dokaj klasična podoba z okroglimi merilniki, vse je nekako germansko čisto in jasno. Volan je nastavljiv tako in drugače, ergonomija je svetlobna leta od tistega, kar so ponujale kie še ne tako daleč nazaj. Rio ima šest zračnih varnostnih blazin, zelo velik predal pred sovoznikom, druga odlagališča so bistveno manjša in tudi manj uporabna. Hvalim dobro izdelavo, čeprav se zdi, da je tukaj korak naprej še najskromnejši – ker kie s tem že prej niso imele posebnih težav. Spredaj se sedi dobro, zadaj solidno. Prtljažnik ima od 288 do 923 litrov volumna, v njem ni rezervnega kolesa (kar ni dobro, če in ko zaupaš tradicionalni rešitvi z rezervno gumo), ima pa zelo globoko ali pregloboko dno.

Malce dobrega, nekaj tudi slabega

Nič slabega o 1,2-litrskem štirivaljniku, ki ima 62,5 kW/85 KM pri 6000 vrtljajih in 121 Nm navora pri 4000 vrtljajih. Avto z njim zmore dobrih 170 km/h in do 100 km/h pospeši v 13 sekundah. Povprečna poraba preseže šest litrov, kar ni izjemen dosežek, a je veliko – tako kot vedno – odvisno od voznikove noge. Menjalnik ustreza, prestavljanje je lahkotno in spomin na nekdanje južnokorejske menjalnike je res le še bled spomin. Pelješ se več kot solidno, če nočeš dirkati. Vzmetenje bi bilo lahko za odtenek mehkejše, torej prijaznejše. So krive naše ceste? Tudi. Kia rio v izvedbi 1.2 ex urban stane 10.990 evrov. Sprejemljivo konkurenčno. A nesporno – rio nove generacije je povsem druga zgodba ...

 

Deli s prijatelji