PARKIRIŠČE

Druga generacija

Objavljeno 02. maj 2012 20.00 | Posodobljeno 02. maj 2012 20.00 | Piše: Janez Kovačič

Nova kia cee‘d, ki se bo v prihodnjih tednih pojavila na slovenskem trgu, hoče biti še uspešnejša kot prva.

Novi cee‘d je nekoliko daljši pa ožji in nekoliko nižji, vendar ima podobo, ki je vsaj doslej očitno ugajala evropskemu okusu. Foto: Željko Purgar

Vzpon južnokorejske tovarne Kia ni nekaj, kar bi zapisali v učbenike. Pa vendar dokazuje, da je uspeh mogoč tudi tam, kjer se je najprej zdel težko uresničljiv. Z drugo generacijo cee'da, avtomobila nižjega srednjega razreda, Korejci zgolj nekako betonirajo svoj položaj (tudi) na evropskih trgih.

Ni bilo vedno tako

Nova generacija kie cee'd, tokrat je to petvratna kombilimuzina, saj se bodo druge različice še pojavile, dokazuje, da je postala pomemben član razreda, ki je na stari celini izjemnega, skoraj usodnega pomena. Cee'd še bolj kot prej vozi v zelje VW golfu, Oplovi astri, fordu focusu, peugeotu 308, renault meganu in številnim drugim konkurentom. Cee'd druge generacije jasno sporoča: četudi nas bi hotela konkurenca prezreti, nas ne more.

Pretiravanje, nadutost, nerealnost?

Daleč od tega. Novi cee'd ponuja obliko, ki ustreza ustaljenemu evropskemu okusu. Hkrati je od predhodnika 50 milimetrov daljši, 10 milimetrov nižji in prav toliko ožji. Tudi oba koloteka sta širša, prtljažnik je za 12 odstotkov večji in ponuja najmanj 380, največ pa 1318 litrov prostornine. O tem, ali je avto, ki nastaja na Slovaškem, dobro narejen, je skoraj nesmiselno razpravljati; o tem, ali bo tržno prav tako uspešen kot predhodnik, pač. Ampak to velja za vsak nov avtomobil, ki se v teh turbulentnih časih pojavi na tem svetu.

Novi cee'd motorno ne bo podhranjen, a tudi kakšne pretirane pestrosti ne bo premogel. Trije dizelski agregati in dva bencinska za začetek. Šibkejši bencinski motor ima 1,4 litra in 73 kW/100 KM, precej več ponuja 1,6-litrski agregat z 99 kW/135 KM. Dizelska paleta se začenja z 1,4-litrskim motorjem, ki ima 66 kW/90 KM, sledita pa dve različici 1,6-litrskega motorja, ki ima najprej 81 kW/110 KM, nato pa 94 kW/128 KM. Pri tem je treba omeniti tudi novi 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko DCT. Ecodynamics je varčna izvedenka novega cee'da, saj ima ta sistem start/stop, pnevmatike z nizkim kotalnim ukrepom ipd., vse skupaj pa naj bi pripomoglo k zmanjšanju porabe in posledično manjšemu izpustu C02.

Novi cee'd bo svoj pohod po slovenskem trgu začel v prihodnjih tednih. Če bo vsaj približno toliko uspešen, kot je bil cee'd prve generacije, bo to precejšnji uspeh – upoštevaje avtomobilske in druge okoliščine. Če pa bo nova generacija v tržnem pogledu prekosila prejšnjo, bo to morda že zgodba za učbenike ...

Deli s prijatelji