Najprej poglejmo resnici v oči: Slovenci bi si radi privoščili boljši avtomobil, a večina kaj dlje od testne dacie logan ne more seči. Druga resnica: za toliko, kolikor je stal testni logan, si lahko omislite tudi kaj drugače (khm, sodobneje) oblikovanega, a z manj prostora in najbrž ne z dizlom. Odločitev je vaša.
Prostornost,
spodobni motor
Novi logan želi navzven ugajati bistveno bolj kot prejšnja generacija, predvsem pa je očem prijetnejši kot Renaultove stare limuzine (denimo thalia). A vsake oči imajo svojega malarja, zato se je bolje prepustiti racionalnejšim ugotovitvam. Te so na papirju loganu v prid, saj za dobrih 12.000 evrov dobite spodobno, 4,35 metra dolgo limuzino s 510-litrskim prtljažnikom, dizelskim motorjem z močjo 55 kW in kar nekaj uporabne dodatne opreme: tempomat z omejevalnikom hitrosti, zelo dobrodošla parkirna tipala na zadku, kovinsko barvo in, khm, navigacijsko napravo – za ugodnih 400 evrov vam ob njej podarijo zemljevide naše bližnje okolice (južne, da se razumemo).
Logan zagotovo ni avtomobil, ki bi razvajenega prepričal na prvi pogled, tudi mestne dame z njim ne boste lovili, a izbranka vašega srca bo že po nekaj deset kilometrih spotoma pripomnila, da se sploh ne pelje slabo. Seveda ne: prostora je tako spredaj kot zadaj dovolj, sedeži so udobni, a ne mehki kot fotelj, pred sopotnikom je uporaben zaprt predal, voznikov delovni prostor je spodoben, ergonomijo zmotijo le stikala za odpiranje (samo sprednjih) šip na dnu sredinske konzole.
Neurejeni prtljažni prostor
Glasnejši, kot smo vajeni v sodobnih avtomobilih, je motor, ki zjutraj rad potresava in včasih zahteva, da ga še enkrat zaženemo. Njegova moč in navor 200 Nm se težko kosata s polnim avtomobilom, takrat se je pač treba sprostiti, divja prehitevanja odpadejo, med vožnjo v avtocestne klance pa je pametno prestaviti navzdol in tako vsaj približno ohranjati hitrost. A motor je delavec, ogret ne brunda na glas, že prvi prikaz na potovalnem računalniku – doseg več kot 1000 kilometrov – pa je pokazal, da ni niti žejen. Le če boste preveč zahtevni, bo moral skozi valje spustiti več kot pet litrov na vsakih 100 kilometrov, sicer boste tudi v mestu porabili manj.
Je pa še nekaj zadev, ki zmotijo. Vrata imajo ob zapiranju zelo kovinski zvok, plastika na armaturni plošči je cenena in primerna za najcenejšo različico, ne pa za tisto z najboljšo opremo. Prtljažni prostor nima prekrivala, precej je robov. Prostornina je velika, toda prtljago morate zlagati previdno (ostre konice vijakov na zgornji strani), celotne širine ne boste mogli izkoristiti, ker se vodila pogreznejo v prtljažni prostor. Pri odpiranju boste imeli umazane prste, ker kljuke pač ni...