PARKIRIŠČE

Combi, druga polovica octavie

Objavljeno 30. junij 2013 11.40 | Posodobljeno 30. junij 2013 11.42 | Piše: Janez Kovačič

Na slovenski trg se vozi nova škoda octavia v karavanski oziroma combi izvedbi.

Octavia combi naj bi pri nas pritegnila več kupcev kot kombilimuzina s petimi vrati. Foto: Janez Kovačič

V Mladi Boleslav, mestecu, ki leži okoli 60 ali 70 kilometrov severovzhodno od zlate Prage, je doma Škoda. Tovarna častitljive zgodovine, avtomobilsko ime, ki ga dobro poznamo tudi pri nas. Octavia, avtomobil, ki je prevelik za nižji srednji in premajhen za srednji razred, je njihov adut – tržni in finančni. Po kombilimuzini, ki je pot po slovenskem trgu začela pred tedni, se sedaj pojavlja še karavan, ki mu pravijo combi. Tretja generacija.

Spoštljive številke

Doslej se je za octavio odločilo že 3,8 milijona kupcev, kar je spoštljiva številka – combi, torej karavan, je k temu prispeval 1,3 milijona kupcev. Ker je Škoda sestavni del nemškega Volkswagna (VW), je razumljivo, da se tudi octavia v marsikaterem pogledu spogleduje s volkswagni oziroma drugimi avtomobili tega največjega evropskega koncerna osebnih avtomobilov. Zakaj je octavia tako uspešna? Težko vprašanje, a zdi se, da ji je ves ta čas v rokavu uspelo obdržati pomembnega aduta – ugodno razmerje med ceno in vrednostjo. In če k temu dodaš še katerega, se ti že mora posrečiti.

Nova octavia combi je v oblikovnem pogledu enaka kombilimuzinski različici, razlika je v zadku. Hkrati je v primerjavi s prejšnjo generacijo v dolžino pridobila 90 milimetrov (sedaj 4659 milimetrov), medosna razdalja se je povečala za 110 milimetrov na 2686. Vse to je prispevalo k temu, da je combi še prostornejši, kot je bil, kar še posebno velja za sedenje na zadnjih sedežih. Tukaj se zmore octavia combi (in seveda tudi petvratna kombilimuzina) brez zadrege primerjati z za en razred večjimi avtomobili. In to velja tudi za prtljažnik: v osnovni postavitvi ponuja razsežnih in družinsko uporabnih 610 litrov, s podiranjem zadnjih sedežev pridobiš velikanskih 1740. Praktičnost je pri tem avtu napisana z veliko, kar se kaže tudi v dvojnem prtljažnem dnu, številnih držalih za vrečke, serijsko nameščenih strešnih vzdolžnih nosilcih ipd. Tako ali drugače – družinski značaj avta je nesporen.

Pester nabor motorjev

Ker je Škoda v Volkswagnovem naročju, je ponudba motorjev, menjalnikov in še marsičesa drugega pestra in – podobna. Motorjev je načeloma osem – štirje bencinski in štirje dizelski. Tovarna pravi, da so do 17 odstotkov varčnejši kot pri prejšnji generaciji. V tem pogledu je povsem v vrhu različica greenline, pri kateri naj bi bila povprečna poraba 3,4 litra dizelskega goriva, izpust CO2 pa zgolj 89 g/km. Sicer pa je na začetek bencinske ponudbe postavljen 1,2-litrski TSI z 61 kW, pri dizelski pa 1,6-litrski TDI s 66 kW, medtem ko sta v vrhu pri bencinskih agregatih 1,8-litrski TSI s 132 kW, pri dizelskih pa znani 2,0 TDI, ki zmore 110 kW.

Pogon gre načeloma na sprednji kolesni par, je pa combi na voljo tudi s štirikolesnim pogonom, ki ga zagotavlja nova generacija sklopke haldex. Pri menjalnikih je mogoče izbirati med dvema ročnima (pet- in šeststopenjski) in dvema samodejnima DSG. Sicer pa napovedujejo, da bo octavia kmalu na voljo tudi v blagi terenski izvedbi scout, pa izvedenka, ki bo šla na stisnjen zemeljski plin CNG, imenitnejša izvedenka laurent/klement ipd.

Letos naj bi na slovenskem trgu prodali okoli 1160 octavij (nekaj tudi iz druge, torej prejšnje generacije) – tako v petvratni kot combi izvedbi. Računajo, da bo precej več navdušenja nad karavansko različico, ki je načeloma za 1000 evrov dražja od kombilimuzinske. V najcenejši izvedbi (1,2 TSI) je avto na voljo za 15.952 evrov. Dovolj za potrditev tistega o ugodnem razmerju med ceno in vrednostjo? Naj se pokaže.

Deli s prijatelji