Dejstva so znana in nesporna: slovenski avtomobilski prvak, vse od sredine 90. let najbolje prodajani avtomobil pri nas, v zadnjih 22 letih najuspešnejši renault. Jasno, clio. Sedaj je povsem nov, četrta generacija.
Cenovna konkurenčnost
Novi clio ne bo več slovenski avtomobilski otrok, kajti v novomeškem Revozu, ki je v lasti Renaulta, že nekaj let nastajata manjši twingo in druga generacija clia z imenom storia. Tako kot prejšnji bo tudi clio četrti nastajal v Franciji in Turčiji. Bo pri nas v novi izdaji še vedno tako uspešen? Zaradi dolenjskega Revoza ga imamo kljub vsemu za svojega, nekako domačega. Težko je reči, veliko ali največ bo odvisno od cenovne konkurenčnosti in všečnosti. Bomo videli, se reče.
Novi clio, ki bo v prihodnjih dneh začel pohod na slovenski avtomobilski prostor (in ni skrivnost, da je ta čedalje bolj shiran, da diha na škrge, kajti letošnja prodaja je v primerjavi z lansko manjša za dobrih 16 odstotkov, septembra je padla celo za več kot 30 odstotkov), bo najprej na voljo le v petvratni karoserijski izvedbi. Trivratne menda ne bo, pravijo v Parizu, bo pa februarja luč sveta ugledal karavan z imenom grandtour. Clio je rezultat oblikovalske ekipe, ki jo od 2009. vodi Laurens van den Acker. Avto se jim je posrečil, videti je zelo sveže, dovolj drugačno, zanimivo. Ampak sodil bo trg. Bil je že skrajni čas, da se francoska avtomobilska hiša postavi z avtom, ki ji bo pomagal, da se izvleče iz sedanjih finančnih (in drugih) težav. Torej – živel novi clio!
Shujšal za cent
Razumljivo je, da je s 406 centimetri za dobre tri centimetre daljši, kot je bil. Prirastek je sprejemljiv, saj se bo clio še naprej vozil v nižjem razredu, tistem, v katerem je pri nas kot tudi na skoraj vseh evropskih trgih izjemna konkurenca. Hkrati je clio četrti za štiri centimetre nižji (144 centimetrov) in dva centimetra širši; bolj pomembno je, da je shujšal za 100 kilogramov. To, kot vemo, posledično vpliva na manjšo porabo in skromnejši izpust C02 , železno zapoved novih avtomobilskih (evropskih) časov.
Notranjost je mešanica povsem novega in že znanega. Merilniki so kombinacija analognih in digitalnih, sedenje – zlasti spredaj – je solidno, nekatera stikala oziroma gumbi so enaki kot v drugih renaultih. Posledica varčevanja, še ene železne zapovedi nove evropske avtomobilske kulture. Prtljažnik je pridobil 12 litrov prostornine (od 300 do 1146) in je seveda povečljiv, ima dokaj visok nakladalni rob. Verjetno drži: navzven novi clio ponuja več kot znotraj. Na začetku bo na voljo v kombinaciji s štirimi motorji, pozneje se bo zanesljivo pojavil še kakšen. Nov je 900-kubični bencinski trivaljnik s 66 kW/90 KM, šparovček, ki naj bi po tovarniških podatkih v povprečju porabil 4,5 litra in imel izpust C02 v vrednosti 105 g/km. V bencinski ponudbi je še 1,2-litrski agregat s 55 kW/75 KM; dizelska motorja sta prav tako dva, oba z gibno prostornino 1,5 litra, enkrat s 55 kW/75 KM, drugič s 66 kW/90 KM. Zanimiva in gotovo precej sporna je odločitev tovarne, da si v Sloveniji vsaj na začetku ne bo mogoče omisliti varčnega dizla, ki naj bi v zrak spustil le 83 g/km C02. Pravijo, da ta motor pri nas ne bo dosegel nobene smiselne davčne ugodnosti ... Halo, vladna Gregorčičeva?! Tako ali drugače, ob ročnih bo kmalu na prodaj tudi samodejni menjalnik z dvema sklopkama, kar pri tako majhnih avtomobilih ni razumljivo samo po sebi.
Clio četrti bo pri nas do konca leta na voljo s 1800 evri popusta, prihodnje leto naj bi na Slovenskem našel 1600 kupcev. V najcenejši izvedbi (brez popusta) bo na prodaj za 10.990 (1,2 16V), s šibkejšim dizelskim motorjem bo stal 13.990 evrov. Bo znova zapeljal na slovenski avtomobilski Olimp?
Na začetku bo na voljo samo s petimi vrati, trivratne izvedenke menda ne bo.