PARKIRIŠČE

Carens za očete procee‘d za športnike

Objavljeno 27. marec 2013 18.00 | Posodobljeno 27. marec 2013 18.00 | Piše: Janez Kovačič

Sredi poletja se bo pojavila nova družinska kia carens, čez teden ali dva pa športni kupe procee‘d.

Armaturna plošča: brez velikih posebnosti (foto: Andrej Brglez).

Korejska Kia si mane roke: lani si je na evropskih trgih priborila lovoriko najhitreje rastoče avtomobilske znamke, dobro ji gre tudi na drugi strani Atlantika, uspešna je doma. Avtomobilska zgodba o uspehu. In ko je tako dobro, ne počivaš – predstaviš novega carensa in novo različico kupeja procee'd.

Doplačljiva oprema

Dva avtomobila, povsem drugačni tržni načrti. Carens je enoprostorec, ki se v dolžino potegne do 452 centimetrov in pričakovano nagovarja družine, saj bo na voljo v izvedbi s petimi in sedmimi sedeži. Procee'd je kupe, ki računa na tiste, ki jim notranja prostornost in velikost prtljažnika komaj kaj pomenita, jih pa zanima oblika v kombinaciji z bolj športnimi voznimi lastnostmi. Tako južnokorejska tovarna z enim zamahom pokrije velik del trga oziroma kupcev zelo različnih želja in zahtev.

Carens seveda ni novo ime na slovenskem trgu. V novi izdaji enoprostorec ne skriva hišnega značaja, kajti prednja maska ima prepoznavno podobo. Sicer pa je novi carens v tem pogledu daleč od carensa nekdanjih časov, kar seveda ni posebno presenetljivo. Ponujali bodo dve različici s petimi ali sedmimi sedeži, kar seveda vpliva na notranjo postavitev in prostornino prtljažnika. Če je prostora za sedem potnikov, potem sta v tretji vrsti dva sedeža, ki ju jo mogoče zložiti v dno. Dostop do zadnjih dveh je – logično – neroden, ni za velike ali večje oziroma obilnejše. Prostornina prtljažnika se prilagaja številu sedežev: na voljo je od najmanj 103 (sedem sedežev) do največ 1694 (samo prednja sedeža) litrov. Poleg serijske opreme je dokaj dolg tudi seznam doplačljive opreme (nemška šola?!), saj si je mogoče omisliti ogrevan volanski obroč, samodejno parkiranje, gretje prednjih in zadnjih sedežev ipd.

Po poti predhodnika?

Motorji bodo štirje, dva dizelska in dva bencinska; vsaj pri slovenskem zastopniku Kie domnevajo, da bodo za slovenski trg najbolj in najprej zanimive dizelske različice. Torej: dizelski motor ima vedno 1,7-litra gibne prostornine, dve izvedbi moči, in sicer 85 kW/115 KM ter 100 kW/136 Km. Bencinska ponudba se začenja z 1,6-litrskim GDI, ki zmore 99 kW/135 KM, konča se z 2,0-litrskim agregatom s 122 kW/166 KM.

Novi procee'd se je zapeljal v zelo velike čevlje, kajti predhodnik je bil pri nas izjemno uspešen. Po novem je kupejevska podoba še bolj izrazita in ko se bo pojavila še napovedana različica v izvedbi GT (153 kW/204 KM), bi smeli pričakovati precej bolj poudarjen športni značaj kot doslej.

Novi carens bo pri nas na voljo sredi poletja, procee'd že čez teden ali dva. Ta hip še nič o cenah, ampak brez konkurenčnih si pri nas ni mogoče obetati kakšnega posebnega posla – pa zgodba o uspehu gor ali dol.

Deli s prijatelji