AVTO

BMW M3 in M4: Nova obraza najmočnejše črke

Objavljeno 01. januar 2014 19.00 | Posodobljeno 01. januar 2014 19.00 | Piše: Bruno Kuzmin

S peto generacijo slovitega M v bavarskem BMW tokrat stavijo na turbo moč.

M3 (na fotografiji) in M4 sta prepoznavna po agresivnejši motorni maski, odbijaču z velikanskimi odprtinami, štirih izpuhih in serijskih 18-palčnih platiščih. Foto: Bruno Kuzmin

M3 je limuzina, M4 je kupe. To je najnovejša igra bavarskih oznak in z njo povezanih modelov. Vse drugo je bolj znano, razen najpomembnejšega oziroma tistega, kar igra pri najmočnejši črki ključno vlogo. Vse se začne z motorjem, ki je v primerjavi z aktualnim osemvaljnikom izgubil dva valja. A brez strahu! Limuzinski M3, ki mu bo ob strani stal dvovratni kupe z enako tehniko in bolj hard core podobo, bo zgodovinsko najmočnejši BMW serije 3.

Dih jemajoč pospešek

Manjšo delovno prostornino in manjkajoča valja bosta pri trilitrskem stroju z neposrednim vbrizgom goriva nadomeščala polnilnika mono-scroll turbo. Dihanje bo globoko! Med 1800 in 5390 vrtljaji bo šestvaljnik ponujal težko predstavljivih 550 Nm navora, ob katerih bomo glede prožnosti in odzivnosti zlahka pozabili na trenutni osemvaljnik. Manjši razkorak odkriva moč. Šestvaljnik ponuja med 5390 in 7000 vrtljaji 317 kW (431 KM) oziroma 8 kW (11 KM) več od trenutnega M3.

Manj agresivno plast kaže poraba goriva. Kombinirana z 8,3 litra in izpustom 194 gramov ogljikovega dioksida na kilometer bo v primerjavi s sedanjo za četrtino nižja. Dih jemajoč bo pospešek. Hitrost 100 km/h bosta nemca dosegla v 4,1 sekunde oziroma pri izvedbi z ročnim menjalnikom 0,2 sekunde pozneje. Najvišjo hitrost 250 km/h bo mogoče ob doplačilu povečati na 280 km/h. Pogon bo razumljivo zadnji, menjalnika dva. Glavno vlogo bo igrala ob serijskem šeststopenjskem ročnem mehanizmu sedemstopenjska avtomatika z dvema sklopkama in programom Smokey Burnout, s katerim bo mogoče še bolj huligansko smoditi zadnji kolesni par.

Poslastico bo ponujal izpušni sistem s spremenljivo pretočnostjo, kjer bosta dodatni loputi omogočali glasnejše in bolj melodično sikanje izpušnih plinov, s katerimi bosta M3 in M4 uradno dražila bodoče kupce prihodnje leto. Avtomobila bo sicer BMW javnosti uradno ponudil na ogled na januarski razstavi v ameriškem Detroitu, prodajati pa naj bi ju začeli spomladi ali v začetku poletja. Modela z oznako M sta seveda najbolj znana med ostro našpičenimi premijskimi izdelki, njuna glavna tekmeca pa sta že vrsto let mercedes-benz C63 AMG ter audi RS4.

Deli s prijatelji