BMW

BMW F 800 GS: mali bavarski avanturist

Objavljeno 28. avgust 2014 19.30 | Posodobljeno 28. avgust 2014 19.30 | Piše: Blaž Kondža

BMW F 800 GS adventure navduši z vozno dinamiko in velikim dosegom.

Osnovni model BMW F 800 GS adventure stane 12.550 evrov. Testni je imel še za dobrih 2200 evrov dodatne opreme – vključno s kovčkoma. Foto: Andrej Brglez

Ob prvem pogledu na testnega F 800 GS adventure človeka prešine, da se motor dobro počuti na brezpotju in da je zelo visok. Že osnovni F 800 GS je visok – višina sedeža meri 880 milimetrov, model adventure pa je še za 10 milimetrov višji, zato je motor namenjen višjim motoristom. Takole čez prst bi rekel, da bodo tisti z manj kot 1,8 metra višine težko dosegli tla. Seveda je mogoče pri BMW adventure naročiti tudi nižji sedež, s katerim pridobimo tri centimetre. Zakaj že pravijo GS-u iz serije F mali GS? Vsekakor pa je v primerjavi z velikim bratom R 1200 GS mali GS lažji in posledično okretnejši na terenu. No, avanturistična izdaja malega GS je, tudi zaradi osem litrov večje posode za gorivo, za 15 kilogramov težja od osnovnega modela – pripravljena na vožnjo tehta 229 kilogramov, obtežimo pa jo lahko še z dodatnimi 225.

Manj elektronike in veriga

Testni motocikel je bil dodatno opremljen še z elektronskim prilagajanjem blaženja (ESA), sistemom ASC proti zdrsovanju pogonskega kolesa, gretjem ročic, potovalnim računalnikom, glavnim stojalom, dodatnima LED-lučema in stranskima aluminijastima kovčkoma, kar je motocikel podražilo za 2200 evrov (brez dodatne opreme stane F 800 GS adventure 12.550 evrov). V primerjavi z velikim GS je pri malem na voljo manj doplačljive elektronike, kar sploh ni nujno slabo. Zaščitni lok motorja in ščitniki rok ter zavorni sistem ABS so serijski pri modelu adventure. Prav tako višje vetrobransko steklo, ki ponuja solidno zaščito pred vetrom – v vsakem primeru boljšo kot osnovni model. Všeč mi je tudi nosilni lok vetrobrana, ki lahko služi za montažo navigacijske naprave – če se že ne odločimo za originalno BMW-jevo navigacijsko napravo.

Paralelni vodno hlajeni štiritaktni dvovaljnik s 798 kubičnimi centimetri in 63 kilovati ponuja dovolj navora in pospešuje zvezno, brez presenečenj, ki bi nas spravila na zadnje kolo. Motocikel je lepo vodljiv, rad odpušča manjše napake v ovinkih. Moč motorja se prenaša prek verige, ki seveda potrebuje nekaj nege, zato je nakup glavnega stojala več kot priporočljiv.

Rojen za potovanja

Komfortni sedež, ki daje vozniku tudi malce opore za hrbet, mi je bil zelo všeč. Preverjeno je udobnejši od tistega, ki ga serijsko namestijo na osnovno različico F 800 GS. Če temu dodamo še 24-litrsko posodo za gorivo, ki je pod sedežem in ima za moj okus zelo posrečen pokrovček, ugodno povprečno porabo 4,5 litra na 100 prevoženih kilometrov ter že omenjeno solidno zaščito pred vetrom, dobimo solidni motocikel za potovanja v dvoje – predvsem po podeželskih cestah, za avtocesto bi potreboval več vetrne zaščite. Zaradi velikega 21-palčnega sprednjega kolesa in večjega giba vzmetenja (230 spredaj, 215 zadaj) se F 800 GS adventure dobro počuti tudi na slabših podlagah. Za boljšo stabilnost poskrbi še sistem ASC, ki deluje v dveh režimih – enduro in road. Tako ASC kot ABS lahko tudi v popolnosti izključimo.

Elektronsko prilagajanje vzmetenja ESA vpliva le na povratno blaženje, medtem ko moramo prednapetost vzmeti (glede na obremenitev) še vedno nastavljati ročno z vrtljivim gumbom, kar pa gre tudi brez orodja. Aluminijasta kovčka – v večjega pospravimo še čelado – za BMW izdeluje priznani nemški proizvajalec dodatne opreme Touratech. Delujeta robustno, pokrova lahko odpiramo z obeh strani.

Deli s prijatelji