TEST

BMW 428i cabrio: prepih z veliko začetnico

Objavljeno 03. junij 2014 20.00 | Posodobljeno 03. junij 2014 20.00 | Piše: Bruno Kuzmin

Tehnično prefinjena in nič plebejska štirica stavi na modni stilizem visokega razreda.

Plečat motorni pokrov, zajetna maska z razširjenima ledvičkama in v kupejevsko obliko integrirana zložljiva kovinska streha! To so prvi vtisi ob atletski izklesanosti novega kabrioleta bavarske serije štiri. Atraktivnost se piše z veliko začetnico. To je »haute couture«, kjer se začne modni pohod po obmorskih letoviščih s pritiskom na gumb za pomik tridelne kovinske strehe, v katerem lahko uživaš do hitrosti 18 km/h.

Zgodba o slogu

Elegantna predstava traja 20 sekund oziroma dve manj kot pri predhodniku. Užitki z vetrom v laseh so pristni. In ne sprašujte, ali piha. Seveda piha! V katerem kabrioletu pa ne? A ne skrbite, tu vas ne bo zeblo! V naslonjali prednjih sedežev sta namreč vgrajena zračnika za vpihovanje toplega zraka v okolico vratu, kar odpravi misel na prehlad.

Zgodba o slogu se nadaljuje s preostalimi deli kabine. To je lahko čudovit prostor. Le denarja naj vam za dodatke, kot so športni usnjeni sedeži, avdiosistem z zmogljivim ozvočenjem in drugo okrasje, ne zmanjka. Zgolj tako lahko spremeniš serijo 4 v občudovanja vredni unikat. Jasno pa je, da kabriolet ne prinaša le bombončkov! Vožnja je zaradi šumenja vetra na stikih med posameznimi strešnimi elementi pri višjih hitrostih glasnejša kot v izhodiščnem kupeju. Nov davek prinaša okrnjen prtljažnik, v katerem zasedajo večino bočne površine nosilni elementi in vodila za pomično strešno konstrukcijo. Prtljaga lahko zavzema le od 220 do 370 litrov.

Čistokrvna filozofija

Rahlo zavajajoča utegne biti za starejše poznavalce bavarskih avtomobilov oznaka 428i. Spomin na legendarne šestvaljne bencinske stroje s podobno oznako še ni zbledela. Danes je drugače. Zadnji kolesi poganja dvolitrski štirivaljnik z oznako twinpower turbo in s 180 kW (245 KM). Vse lepo in prav. Zabave in kulture ne manjka! Pogrešaš le strast in melodijo. Povsod drugje je pogonski paket brez napak, vključno z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom z neverjetno gladkimi in hitrimi prestavnimi gibi – bodisi pri silovitem pospeševanju do 100 km/h v 6,4 sekunde bodisi pri končnih 250 km/h.

Čistokrvna filozofija BMW se nadaljuje z uravnoteženim podvozjem in natančno vodljivostjo. Privoščiš si lahko marsikaj pregrešno poželjivega in takšnega, kar omogočajo avtomobili z zadnjim pogonom. A dodati je treba, da je 428i cabrio z neskromno vstopno ceno 56.000 evrov zaradi dodatnih 300 kilogramov manj agilen in dinamičen od manj uživaškega in manj slogovno dodelanega kupeja. Davek na kompleksnost strešnega mehanizma odraža prostorsko okrnjen prtljažnik. Notranjost razvaja s poplavo oblikovnih, tehničnih in cenovno izstopajočih presežkov. S turbopolnilnikoma podprti dvolitrski štirivaljnik je akustično šibek, a povsod drugje izjemen. Kabriolet ne skriva genske povezave s tehnično in slogovno sorodnim, a zaradi manjše teže bolj dinamičnim kupejem.

Deli s prijatelji