PARKIRIŠČE

BMW 220d coupé: Najmanjši 
bavarski 
kupe

Objavljeno 09. september 2014 19.30 | Posodobljeno 09. september 2014 19.30 | Piše: Bruno Kuzmin
Ključne besede: BMW

Münchenska dvojka, ki je včasih nosila oznako serije 1, prinaša priokus večje štirice na prostorsko in cenovno nižji stopnji.

Pozabite na bavarsko označevanje modelov! Med njihovo poplavo, kjer strežejo limuzinam in karavanom liha, kupejem pa soda števila, se človek zlahka zmede in se nato ob dodatkih, kot so GT, gran coupe in recimo X, dokončno izgubi. Nekdanji kupe serije 1 je zato danes brez naslednika. Njegovo vlogo prevzema serija 2, najmanjši bavarski kupe z nič sramežljivo in še manj v slogu serije 1 poženščeno podobo. To je avtomobil prefinjenih in nastopaških okusov.

Pomembni dodatki

Karoserija izžareva zajeten odmerek moči, kjer ni mogoče spregledati na večje modele spominjajoče prednje maske z elegantno izostrenima žarometoma in napadalnim odbijačem. Dvojka deluje v vzvratnem ogledalu kot plenilec, ki ga takoj opaziš! Nič manj všečno ni nadaljevanje z elegantno stransko podobo in ostro odrezanim zadkom v slogu čistokrvne kupejevske filozofije.

V notranjosti je veliko znanega hišnega sloga in ureditve; volanski obroč se nastavi po globini in višini, merilniki so pregledni, upravljala najdete na pravih krajih, pohvalimo sprednja sedeža – še toliko bolj, če nista iz osnovne ponudbe. Jasno pa je, da vse to ni nič izjemno novega v bavarski šoli visokih ergonomskih znanosti. Le na dodatke ne smemo pozabiti. Zgolj z njimi postane dvojka resnično imenitni avtomobil. A še to velja predvsem za okolje prednjih sedežev. Zadaj je zgodba drugačna. To ni izdelek za družine s srednješolsko mladino. Dostop in nameščanje na zadnjo klop z le dvema sediščema strežeta predvsem osnovnošolskim izbrancem.

Z veseljem na plin

Za pogon skrbi dvolitrski dizel s 135 kW (184 KM) in 380 Nm navora med 1750 in 2750 vrtljaji – kupe je z njim vse prej kot anemičen. Prek doplačilnega osemstopenjskega samodejnega menjalnika potegne do 100 km/h v 7,1 sekunde in doseže največ 230 km/h. In kakšna je poraba? Proizvajalec navaja 4,4-litrsko povprečje, ki se mu v realnosti zlahka približaš z največ litrskim do dvolitrskim odstopanjem. Mali športnik je rahlo podhranjen le pri zvoku. Dizel je razmeroma tih, a mu v primerjavi z bencinskimi brati manjka nekaj duše.

Je pa to čistokrvni BMW glede na vozne lastnosti. Uravnoteženega krmiljenja z linearno natančnostjo in lahkotnim spreminjanjem smeri ni mogoče spregledati. Čvrsto, a dovolj udobno vzmetenje prinaša veliko nevtralnosti in neproblematičnosti pri prenosu moči na zadnji kolesi. Dvojka je po tej plati še vedno izdelek, v katerem z veseljem pritisneš na plin in se zapodiš med ovinke. Je pa ob koncu dneva cena vse prej kot nizka. Za BMW 220d coupé moraš imeti v žepu kljub njegovi majhnosti vsaj 32.600 evrov.

Deli s prijatelji