MERCEDES-BENZ

Baby CLS je CLA

Objavljeno 01. april 2013 21.00 | Posodobljeno 01. april 2013 21.00 | Piše: Janez Kovačič

Nemški Mercedes-Benz je najprej povil kupejevsko limuzino CLS, zdaj pa še manjšega in nič manj razburljivega CLA.

Mercedes CLA je kupejevska limuzina s štirimi vrati, precej krajša od mercedesa CLS, s katerim se povsem nedvoumno spogleduje. Foto: Janez Kovačič

Če (še) velja, da obleka naredi človeka, potem velja tudi, da oblika naredi avtomobil. In pri stuttgartskem Mercedes-Benzu, hiši, ki je simbol še sprejemljive avtomobilske prestižnosti, so naredili točno to. Mercedes CLA je avto, ki zmore hitro očarati, ja, celo navdušiti. Ni pogosto ...

Dober in všečen

CLA se povsem očitno spogleduje z večjim in zato dražjim ter s prestižnejšim CLS. Obema je skupna limuzinska zasnova s kupejevskim zadkom in štirimi vrati, nekakšna mešanica slogov, predvsem pa karoserijska linija oziroma podoba, ki se je ne bi sramovali niti najbolj priznani latinski (italijanski) oblikovalci pločevine. Če se CLS vozi v visokem, se je CLA spustil v malo nižji razred, vsaj glede dolžine, ki ne preseže 463 centimetrov. CLA, ta najnovejša stvaritev tovarne, ki skupaj z BMW in Audijem tvori že skoraj sloviti germanski avtomobilski premijski trojček, bi lahko bil baby CLS. Avto, ki potrjuje, da tam zgoraj še vedno vedo, kako se naredi ne le dober, ampak tudi všečen avto. Zelo všečen, zelo ...

A pri CLA ne gre le za karoserijsko prepričljivost, karoserijske poteze, ki ustvarijo nič ceneno podobo, ampak tudi tehnično dovršenost. Recimo tako, da se CLA lahko pohvali z izjemnim količnikom zračnega upora (0,22 pri do okolja prijazni izvedenki 180 blueefficiency), kar prinese marsikaj, gotovo manjšo porabo in majhno količino zunanjega in posledično notranjega hrupa; s podvozjem (obstajata dve različici – comfort in sport), ki je na ravni limuzinskega udobja, hkrati pa zmore ustreči tistim, ki želijo imeti doma močnejšo izvedenko CLA; kupom asistenčnih sistemov, ki prispevajo k temu, da baby CLS alias CLA omogoča varno in varčno vožnjo (serijsko bodo imele vse različice start/stop, tudi elektroniko, ki bo preprečevala trčenja pri majhnih hitrostih) ipd.

Zvočna uglajenost

Ob tem pogon na prednji kolesi napoveduje previdno spremembo stuttgartske pogonske filozofije – vsaj v nižjih razredih oziroma avtomobilih. Ima kupejevska linija zadnjega dela šibke toče, pomanjkljivosti? Seveda, zlahka jih prepoznaš: zadaj je višjim težko, niti za kolena ni kakšnega izjemnega prostora, nazaj se vidi zelo povprečno, prtljažnik s 470 litri ni kaj navdušujočega. Ampak ve se, da nihče ni popoln, niti CLA.

Motorji so ta hip samo štrivaljniki, gotovo se bodo pojavile precej močnejše različice, vsekakor dirkaški AMG. V središču je bencinska ponudba v razponu od najmanj 90 (CLA 180) do največ 155 kW (CLA 250), dizelski agregat je ali bo za začetek samo eden (220 CDI s 125 kW). Nič jim ne moreš očitati, čeprav se zdi, da je CLA kot nalašč za veliko bolj rezgetajočo konjenico pod motornim pokrovom. In (znova) hvalim podvozje – ne zaradi udobja kot na začetku, ampak zaradi zvočne (hrupne) uglajenosti, kar je še en dokaz stuttgartske avtomobilske prefinjenosti.

Mercedes CLA že zaradi značaja hiše ne more biti avto za vsak žep. Cene so znane – od najmanj 26.990 do največ 36.600 evrov. Tudi če ne bi šlo za denar, bi zmogel razumeti tiste, ki vam ga bodo morda zavidali ...

Deli s prijatelji