PARKIRIŠČE

Aygo: Toyotin Astro Boy

Objavljeno 08. julij 2014 18.00 | Posodobljeno 08. julij 2014 18.00 | Piše: Gregor Pucelj

Aygo je eden od trojčkov, ki hočejo biti kar se da različni.

Čeprav vsi trije – peugeot 108, citroën C1 in aygo – prihajajo iz ene »porodnišnice« v češkem Kolinu, so trojčki, ki hočejo biti čim bolj različni. Tako je novi aygo prežet z igrivostjo današnje mlade japonske generacije in pri Toyoti upajo, da se bodo v malega mestnega poskočneža zaljubili tudi mladi Evropejci.

Individualnost

Novi model so zasnovali tako, da ga ni le zabavno voziti, pač pa mu lahko vsak kupec da svoje poudarke, pa naj bo to v potniški kabini ali na karoseriji. Več kot deset delov na vseh koncih vozila je mogoče zlahka zamenjati in s tem ustvariti zelo različne modele, z glavnim dizajnerskim poudarkom – značilnim X, ki obvladuje prvi del vozila, na čelu. Z zamenljivimi deli so šli pri Toyoti celo tako daleč, da pričakujejo, da se bodo neredki lastniki aygov po nekaj letih odločili za zamenjavo določenih barvnih kombinacij in po zmernih cenah osvežili svojega ljubljenčka.

Tudi novi aygo, prvega so izdelali leta 2005, je seveda otrok mesta (dolžina 3455, širina 1615 in višina 1460 mm). Le dobra dva centimetra je daljši od predhodnika in z malenkost večjo medosno razdaljo; za 29 litrov je večji tudi prostor za prtljago, saj ima zdaj v osnovi postavitvi prostornino 168 litrov. Aygo je lahko tri- ali petvratni, v vsakem primeru pa imata prednost prostornost in dobro počutje na prednjih sedežih. Slednja imata integrirani naslonjali za glavo in sta nasploh zajetnejša, kot bi pričakovali v tako majhnem vozilu. Kakor pravijo Toyotini inženirji, so zavestno žrtvovali nekaj prostora na zadnji klopi, saj so raziskave trga pokazale, da se v malih vozili, razen otrok, le redko vozijo štirje odrasli.

Kot je zdaj v navadi pri večini novih vozil, so tudi v ayga – ne nazadnje ciljajo predvsem na mlajše kupce – vgradili pravo multimedijsko središče, imenujejo ga x-touch, tako da ste lahko vsak trenutek povezani s spletom in družabnimi omrežji. Vse to, vključno z navigacijo, je dostopno na velikem sedempalčnem barvnem zaslonu na dotik.

Skromna motorna ponudba

Individualnost in pestra izbira pa se končata pri motorni ponudbi, saj so v novi model vgradili le en motor. To je litrski, če smo natančni, ima 998 kubičnih centimetrov, bencinski trivaljnik z največjo močjo 51 kW (69 KM) pri 6000 vrtljajih na minuto in največjim navorom 95 Nm/4300. S tem strojčkom doseže najvišjo hitrost 160 km/h in pospeši do 100 km/h v 14,2 do 15,5 sekunde. Odvisno od menjalnika, saj ob petstopenjskem ročnem za doplačilo približno 800 evrov lahko dobite tudi robotiziranega (x-shift), ki omogoča tako samodejno kot tudi ročno prestavljanje brez sklopke.

Glede na velikost oziroma majhnost motorja, ki poganja sprednji kolesi, so v ospredju učinkovitost oziroma poraba goriva in izpusti (čeprav motor za zdaj dosega le standard evro5). Model z ročnim menjalnikom ima normno porabo goriva 4,1 l/100 km, s samodejnim pa malenkost več. Čeprav ni povsem jasno, zakaj je tovrstno ločevanje sploh potrebno, so poleg tega pripravili še zeleno različico, tako imenovanega ayga eco version, ki ima nekoliko spremenjena prestavna razmerja in nekaj aerodinamičnih izboljšav in zato normno porabo pod štirimi litri (3,8 l/100 km); tako so tudi izpusti ogljikovega dioksida od le 88 do 97 g/km.

V Slovenijo bo novi aygo prišel septembra. Trivratnega z vstopnim paketom opreme, ki pa sploh ni skromna (ročna klimatska naprava, električni pomik prednjih oken, potovalni računalnik, radijski sprejemnik itd.), boste lahko kupili že za nekaj manj kot 9000 evrov. Pri Toyoti Adrii pravijo, da bodo pripravili tudi ugodne pakete obročnega odplačevanja. 

Deli s prijatelji