PARKIRIŠČE

Avtomobili, ki so odšli po tihem

Objavljeno 03. marec 2014 18.10 | Posodobljeno 03. marec 2014 18.15 | Piše: Gašper Boncelj

Modelov je vedno več, a kakšnega s trga tudi umaknejo, ne da bi ga zamenjali.

Renaultov wind je bil nišni model za Revoz, a tako majhnega povpraševanja snovalci vseeno niso načrtovali.

Sodobni časi avtomobilskega načrtovanja in proizvodnje pomenijo, da nekatere znamke ponujajo toliko modelov, da vse skoraj težko spremljamo. Še posebno pri najuspešnejših imenih lahko poslušamo načrte o vedno novih izdelkih, ki bodo še razširili že tako pestro ponudbo. Tako imenovane prilagodljive konstrukcijske osnove ponujajo namreč veliko možnosti za iskanje novih segmentov in karoserijskih oblik, ki naj bi stvariteljem vsaj za nekaj časa zagotovile unikaten položaj in določeno prednost pred tekmeci.

Ko se načrti ne uresničijo

V tej tekmi za nenehno novim pa se ne zgodi tako redko, da avtomobil zaradi določenega razloga ni uspešen in se njegova tržna pot konča – včasih z naravnim iztekom modelskega časa, v določenih primerih pa še mnogo prej. Mislimo predvsem na tiste, ki nimajo prave zamenjave. Če pogledamo vsaj najbolj sveže takšne upokojitve, jih je bilo v minulem letu ali dveh kar nekaj. Renault je, denimo, za proizvodnjo v novomeškem Revozu leta 2010 pripravil po njihovi takratni oceni zelo inventivnega dvosedežnika z imenom roadster renault wind. A model na osnovi dosedanjega twinga na trgu ni znal narediti pravega vetra, zato so ga na koncu minulega leta umaknili iz proizvodnje. Podjetje pri nas prav tako ne prodaja več športnega terenca koleos, ki kljub zanimivemu tržnemu razredu v Sloveniji ni bil uspešen.

Preveč napredni, predragi 
ali preveč drugačni?

Če se vrnemo k manjšim avtomobilom, moramo omeniti toyoto IQ, ki je v marsičem zelo napreden mestni avtomobilček, s katerim pa je imela znamka že v osnovi zadržane načrte, tepla ga je tudi visoka cena in v Sloveniji prav tako ni več del ponudbe. Že lani na trgu ni bilo niti všečnega mitsubishija colta, ker je podjetje pač prodalo evropsko tovarno, prihod domnevnega naslednika z imenom spacestar pa je še vedno oddaljen.

Povsem na drugi strani velikostne in censke palete je Mercedes-Benz ob koncu lanskega leta počasi prenehal prodajati velikega SUV-križanca razreda R (kakšnega še najdete v zalogi), ki z dolžino več kot pet metrov in podobo nekje med športnim terencem ter kombijem očitno ni bil dovolj privlačen za kupce. Od konca leta 2012 ne prodajajo več niti limuzine citroën C6, zadnjega velikega avtomobila francoske šole, s poudarkom na zelo drugačnem videzu. Očitno preveč drugačnem. Volvo že od lani v ceniku nima trivratnega kupeja C30, ki je imel svoje kupce. Na trg je v minulo leto sicer zapeljal povsem novi model V40, ki pa je pripravljen le s petimi vrati in je slogovno nekoliko drugačen.

Japonska Honda z evropskega trga počasi umika modela insight in CR-Z. Izdelka na hibridni pogon, ki je kombinacija električnega in bencinskega motorja, lahko dobimo le še iz kakšne zaloge na evropskem trgu. Zamenjave za zdaj ne bo, čast hibridnega pogona pa bo pri omenjeni znamki še naprej branil model jazz hybrid, ki še naprej ostaja del ponudbe. 

Deli s prijatelji