TOYOTA

Auris v zelje golfu?

Objavljeno 04. februar 2013 18.40 | Posodobljeno 04. februar 2013 18.42 | Piše: Janez Kovačič
Ključne besede: toyota auris

Stekla je prodaja nove toyote auris, ki je v istem razredu, v katerem lovi tudi vw golf.

Novi auris bo oziroma je že konkurent v nižjem srednjem razredu, tistem, ki je tudi pri nas zelo priljubljen. Foto: Andrej Krbavčič

Diskretni prepir je znan, omenjam ga tudi tokrat: toyota corolla, katere naslednik je vsaj na evropskih trgih auris, sodeluje v neskončni dirki za naslov najbolje prodajanega vozila vseh časov. Sodelujejo še vw golf, ford serije F in še kateri bi se našel. Ampak to je bilo le mimogrede, auris je namreč povsem nov in svež. Da je Toyotina najpomembnejša letošnja novost, je že treba povedati.

Promocijska cena

Prodaja aurisa novih časov je stekla včeraj, zato najprej o cenah. Bile naj bi, kaj pa drugega, konkurenčne, kajti auris se vozi v nižjem srednjem razredu, točno tistem, kjer lovi tudi vw golf. Retorika oziroma način predstavljanja cen na slovenskem trgu je zapleten, kajti govori se o transakcijskih, rednih, promocijskih cenah itd. Začnimo s promocijskimi, ki bodo verjetno veljale kar nekaj časa.

V najcenejši izvedbi (1,33-litrski bencinski motor) stane auris 13.500 evrov, v najdražji pa 18.990, kar je cena za hibridno izvedenko z 1,8-litrskim motorjem. Pri hibridu si je mogoče omisliti še 4000 evrov subvencije, kar je zelo spodobna cena – če so vam tovrstni pogoni pri srcu. Letos računajo na prodajo približno 350 aurisov. Ker nihče ne ve, kako bo šel posel z avtomobili, je načrt v oblakih ali zelo odvisen od tega, ali bodo promocijske cene postale redne.

Čez šest ne popije

Novi auris je 55 milimetrov nižji, sem in tja celo do 70 kilogramov lažji, dolg 427 centimetrov, z boljšo aerodinamiko, večjim prtljažnikom (v osnovni postavitvi sploh ne tako velikih 360 litrov), izboljšanim vzmetenjem in s posodobljenimi motorji. Motornih različic je pet, dve bencinski in dve dizelski, povrhu že omenjeni hibrid (100 kW/136 KM), ter s povprečno porabo 3,8 litra goriva. Začetni bencinar ima 73 kW/99 KM, sledi 1,6-litrska izvedenka s 97 kW/132 KM, potem pa 1,4-litrski dizel, ki spravi iz sebe 66 kW/99 KM, ter 2,0-litrska različica z 91 kW/124 KM. Pri nobenem povprečna poraba po tovarniških podatkih ne preseže šest litrov, izpust CO2 pa ne gre čez 140 g/km.

Od serijske opremljenosti je pogosto odvisno, kako se bo avto prodajal. V osnovnem paketu terra ima auris samodejno klimo (!), jeklena kolesna platišča, radijski sprejemnik, dnevne luči iz svetlečih diod in drugo. Pri opremskem paketu luna dobiš zraven še vzvratno kamero in zaslon na armaturi, denimo.

Auris vozi v golfov razred. Boj ali mesarsko klanje? Bolj slednje, če bo šlo tako naprej ...

Deli s prijatelji