PARKIRIŠČE

Audi A3: prepričljivi priključni hibrid

Objavljeno 14. julij 2014 19.00 | Posodobljeno 14. julij 2014 19.03 | Piše: Gregor Pucelj

Audi A3 sportback e-tron nas pelje v bližnjo avtomobilsko prihodnost.

Serijski A3 sportback e-tron seveda nima velikega napisa na boku. Foto: Gregor Pucelj

Če ne bi imel izdajalskega napisa, e-trona skoraj ne morete ločiti od običajnega audija A3 sportbacka, saj ima le nekaj manjših aerodinamičnih popravkov oziroma dopolnitev. V resnici pa je to prvi Audijev priključni hibrid, se pravi vozilo na kombinirani električni in motorni pogon. Z njim se zelo verjetno peljemo v bližnjo avtomobilsko prihodnost.

Bogat z močjo in navorom

A3 sportback e-tron lahko izključno na električni pogon prevozi do 50 kilometrov, z bencinskim motorjem pa še dodatnih 890. To mu omogočata 1,4-litrski štirivaljnik TFSI z močjo 110 kW (150 KM) in elektromotor s 75 kW, ki so ju povezali z novorazvitim samodejnim šeststopenjskim menjalnikom e-S tronic in ju namestili skupaj pod sprednjim motornim pokrovom; pogon je speljan na sprednji kolesi. Tako skupna, bencinska in električna, moč vozila znaša 150 kW (204 KM), največji navor pa več kot spoštljivih 350 Nm.

V nasprotju z nekaterimi drugimi priključnimi hibridi, ki imajo električni motor ločen od običajnega, so pri Audiju v zadnji del, dejansko pod zadnjo klop, namestili le tekočinsko hlajeno litij-ionsko baterijo, ki ima kapaciteto 8,8 kWh; poleg nje pa še 40-litrski rezervoar za gorivo.

Različne 
kombinacije pogona

Seveda pa A3 e-tron ne bi bil priključni hibrid, če ne bi imel tudi vtičnice, prek katere polnite baterijo z običajnega električnega omrežja. Tako lahko za krajše vožnje, predvsem mestne, e-trona polnite in vozite zgolj na elektriko. Na domači vtičnici baterijo napolnite v slabih štirih urah, na posebni hitri polnilni točki pa v dobrih dveh.

Seveda to ni edina možnost. Po moji oceni je najpomembnejša prednost hibridnega audija ta, da vozniku ponuja več bolj ali manj samodejno delujočih kombinacij – od, kot rečeno, vožnje zgolj na električni pogon do približno 50 kilometrov daleč prek samodejnega (auto) režima, ko vozilo sámo kombinira električni in bencinski pogon, do načina, ko bencinski motor med vožnjo polni baterijo ali – kot četrta možnost – varčuje z elektriko za mestno vožnjo. Voznik tega audija torej nikakor ni obremenjen s tem, da bi moral razmišljati, kje bo napolnil baterijo (to slabo izkušnjo že imam z vožnjo zgolj električnih vozil) in kako daleč se sploh lahko pelje, saj ima na voljo odlično delujočo kombinacijo pogonov.

Vsestransko 
prijetna vožnja

Tako 75 kW moči elektromotorja in 330 Nm navora, ki je dosegljiv takoj, ko speljete, omogočata zelo solidno pospeševanje, zato voznik v večini primerov sploh ne potrebuje pomoči bencinskega motorja. Le pri ostrem pospeševanju, če pedal za plin pohodi do konca, samodejno pomaga še bencinski motor. Aktivira se tudi pri hitrosti več kot 130 km/h, kar v potniški kabini zaznamo le zaradi malenkostno večje glasnosti, saj, dokler deluje zgolj elektromotor, največ hrupa povzročajo pnevmatike. Vožnja z e-tronom je zato vsestransko prijetna. Povsem tiha in kljub varčnosti tudi hitra, saj 1540-kilogramski A3 sportback e-tron doseže najvišjo hitrost 222 km/h in pospeši do 100 km/h v 7,6 sekunde. O kakšni podhranjenosti zaradi nekoliko večje teže torej ni sledi.

Počutje in oprema sta seveda enaka kot v podobnih bencinskih A3 sportbackih. Bistveno drugačni pa so podatki o porabi goriva oziroma električne energije, ki so nas dejansko tudi najbolj zanimali. Med preizkusnim krogom so Audijevi inženirji zapisovali podatke. Prevozili smo 83,2 kilometra, od tega 30,7 po mestu, torej le na električni pogon, preostanek pa po podeželskih cestah, kjer je bilo delovanje električnega in bencinskega motorja v glavnem kombinirano. V povprečju smo 76,4 odstotka prevožene razdalje vozili brez izpustov CO2, poraba goriva na 100 kilometrov je znašala 3,8 litra, poraba električne energije pa se je gibala od največ 20,3 kWh/100 km med mestno vožnjo izključno na elektriko do 4,4 kWh/100 km med kombinirano. Vozili smo tako kot vsak dan, z vključeno klimatsko napravo in brez varčevalnih namenov.

Čeprav se zdi, da je priključni hibrid prava rešitev za vožnjo v bližnji prihodnosti, ko bo postopoma čedalje več električnih polnilnih točk, se za zdaj še zatika, saj A3 sportback e-tron ni poceni. V Nemčiji, kjer ga že lahko kupijo, morajo zanj odšteti 37.900 evrov. Tudi to je eden od razlogov, da še ni znano, kdaj bo priključni hibrid zapeljal tudi na naše ceste. Bo pa škoda, če bo preveč zamujal. 

Deli s prijatelji