PARKIRIŠČE

Astra je dobila GTC

Objavljeno 17. januar 2012 19.00 | Posodobljeno 17. januar 2012 19.00 | Piše: Janez Kovačič
Ključne besede: Oplova astra GTC

Oplova astra GTC je tretja karoserijska izvedenka še vedno dokaj sveže astre.

Astra GTC je nižja, z večjo medosno razdaljo in širšima kolotekoma, kot jih ima običajna astra.

Po petvratni kombilimuzini in karavanu se je zdaj na slovenski trg pripeljala še tretja izvedenka Oplove astre – kupe z oznako GTC. Podoba je značilno kupejevska, z elementi, ki dokazujejo sorodstvo z običajno astro in z večjo insignio. Trg, kupci? Letos naj bi se za astro GTC navdušilo kakšnih 200 slovenskih kupcev oziroma nekako 15 odstotkov vseh tistih, ki bodo kupili astro. Verjetno se posreči.

Potisnjen k tlom

Če je pri roki meter in nekaj volje, potem bi zmogel izmeriti, da je GTC 15 milimetrov bolj potisnjen k tlom kot petvratna astra, kar se za kupe, ki bo izrazito športen in razgrajaški šele z napovedano različico OPC, tudi spodobi. Zaradi posebne izvedbe (temu se reče hiperstrut) je podvozje pridobilo dodatnih 10 milimetrov (skupaj 269 centimetrov), širša sta tudi oba koloteka. Čeprav se zdi drugače, pri Oplu pravijo, da ima GTC samo tri elemente, ki so enaki kot pri obeh drugih astrah – strešno radijsko anteno, kljuki vrat in zunanji vzvratni ogledali. Torej je prav reči, da je GTC narejen povsem na novo.

Kupe po obliki, kupe po tistem, kar ponuja oziroma je na voljo. Vrata so seveda pričakovano široka in težja, prtljažnik z osnovnimi 380 litri volumna sicer prijazno velik, pa globok in z visoko stopnico, kar ni v prid nalaganju prtljage. Armaturna plošča seveda ne more zanikati žlahtniškega razmerja s petvratno astro. Nekaj razlik je, jih pa komaj najdeš. Zadaj je dovolj udobno predvsem za bolj potrpežljive in do tja prideš z nekaj telovadbe – tako kot pri vseh kupejih. Ampak to je treba vedeti že prej. Seveda so pripravili tudi nekaj novih barv karoserije, ne pozabijo omeniti mineral white, ponujajo kolesna GTC-platišča v razponu od najmanj 17 do 20 palcev in ne skrivajo, da je marsikaj na voljo za dodaten denar.

Povprečna poraba vsega 4,8 litra

Motorno ponudbo sestavljajo ta hip štirje agregati – trije bencinski in turbodizelski (v različnih izvedbah moči), kmalu se jim pridruži še 1,7-litrski dizel v dveh izvedbah (81 in 96 kW). Še letos se pojavi najbolj strupena izvedenka OPC, sicer pa motorji ponujajo od najmanj 88 do največ 132 kW. Začetni bencinski motor ima gibno prostornino 1,4 litra in 74 kW/100 KM, najmočnejši je 1,6-litrski turbo, ki zmore prijazno živahnih 132 kW/180 KM, dizel z gibno prostornino 2,0 litra pa 121 kW/165 KM. Povprečna poraba naj bi bila pri tem motorju po tovarniških zagotovilih vsega 4,8 litra, povprečni izpust C02 127 g/km. Vsi motorji imajo 6-stopenjski ročni menjalnik, kmalu se pojavi 6-stopenjski samodejni. Pogon je na prednji kolesi, sprednje vzmetenje hiperstrut (kot pri insignii OPC) omogoča večjo dinamičnost, gotovo bo zelo dobrodošlo pri najmočnejši izvedbi astre z oznako OPC.

Ker je rojstvo pač poseben dogodek, imajo prvi kupci astre GTC nekatere ugodnosti. V najcenejši izvedbi (1,4, 74 kW) je na prodaj za 16.862 evrov. Privlačno, sprejemljivo? Še kar.

Deli s prijatelji