AMG

Aristokrata v dirkaških čevljih

Objavljeno 23. julij 2013 20.00 | Posodobljeno 23. julij 2013 20.00 | Piše: Janez Kovačič


Predelovalec oziroma tuner AMG je predelal povsem svežega mercedesa CLA in malo manj novega mercedesa A.

Mercedes CLA je najnovejši avto stuttgartske avtomobilske tovarne, ki je iz delavnice AMG prišel s precejšnjimi spremembami. Foto: Željko Purgar

Nemški AMG je že precej dolgo sestavni del prav tako nemškega Mercedes-Benza. Morda je v svetu tunerjev oziroma predelovalcev avtomobilov najbolj znano in zveneče ime. Če se je torej AMG sedaj lotil še predelave dveh svežih mercedesov, je to povsem logično in pričakovano.

Prefinjene spremembe

AMG je v obdelavo vzel ta hip najnovejša mercedesa – limuzinski kupe srednjega razreda CLA in malo manj novega mercedesa A. Očitno je v Stuttgartu dozorelo spoznanje, da je pametno, predvsem pa tržno koristno, da ob običajnih različicah hitro ponudijo še dirkaške izvedenke avtomobilov, ki so se komaj rodili. Nekoč je bila takšna inkubacijska doba bistveno daljša, sedaj pač ne. Časi so drugačni, naporni, zato je treba tudi tovrstno dirkaško železo kovati takrat, ko je še dovolj vroče.

Kot je dokaj značilno za predelavo mercedesov v različice AMG, je to opravljeno v slogu. Že zdavnaj so minili časi, ko so iz te delavnice vozili avtomobili z neverjetno napihnjenimi blatniki, velikimi spojlerji, gromozanskimi kolesi in podobno. Sedaj je sprememba opravljena veliko bolj prefinjeno, morda celo preveč previdno za tiste, ki se želijo pokazati. Tako A kot CLA 45 AMG imata seveda malo nižje težišče, obrobe blatnikov, večje in zamrežene odprtine za dovajanje hladilnega zraka v motorni prostor, izpušno cev na vsaki strani in še nekaj drugih, očem vsekakor dopadljivih dodatkov. V tem slogu je narejena oziroma preurejena tudi notranjost, ki pa je ostala bolj ali manj enaka, torej še vedno mercedesovska. Seveda so sedeži drugačni, prav tako barve merilnikov ipd., vendar sta tako CLA kot tudi A še vedno prefinjena, opazno premijska – kot bi si puritanski aristokrat pustil malenkost daljše lase, obul modernejše čevlje in si zavezal za odtenek živahnejšo kravato.

Dirkaški pospeški

Bistvo obeh mercedesov je seveda skrito pod motornim pokrovom – obe izvedenki namreč poganja 2,0-litrski bencinski štirivaljnik z 265 kW/360 KM in 450 Nm navora. Dirkaški značaj se kaže v specifični moči na liter gibne prostornine –133 kW oziroma 181 KM na liter, kar je podatek, ki potrjuje, da predelava ni bila zgolj pomada oziroma površna slogovna sprememba za manj poučene in pozorne. Seveda motor ustreza okoljskemu normativu euro6 (ki ta hip še ne velja), ima varčni sistem start/stop, kar omogoča skromnejšo porabo in manjši izpust CO2. Glede porabe se je treba zanesti na to, kar navaja tovarna (6,9 litra pri obeh avtomobilih), a je že tako, da je to predvsem teoretični podatek. Je pa nesporno, da do 100 km/h tako CLA 45 AMG kot A 45 AMG pospešita v dirkaške 4,6 sekunde in da je končna hitrost omejena na 250 km/h, vendar je lahko tudi višja. Dodana sta štirikolesni pogon in sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko, ima izjemno uravnoteženo vzmetenje oziroma blaženje, brezhibne zavore, na voljo je tudi zvočna kulisa, ki glas motorja spreminja v dirkaško rohnenje. Premalo? No, če dokupiš poseben dirkaški startni program (race start), potem startaš res dirkaško hitro in še glasno. V tem primeru sta oba mercedesa manj mercedesovska ...

Če je kaj volje in želje po A 45 AMG, potem mora temu slediti tudi denarnica, saj stane 48.800 evrov, medtem ko slovenska cena za CLA 45 AMG še ni znana, bo pa seveda višja. In da bodo predvsem tisti, ki imajo mercedese vsaj malo v krvi, takoj vedeli, da sta to različici AMG, je komaj vredno omenjati.

Deli s prijatelji