GRAND CHEROKEE

Ameriško razkošen, evropsko zmogljiv

Objavljeno 06. september 2012 08.15 | Posodobljeno 06. september 2012 08.15 | Piše: Janez Kovačič

Jeep grand cherokee je resnejši in zmogljivejši terenec, hkrati pa je gibek, zelo dobro opremljen, lahkotno vozen.

Jeep grand cherokee je zmogljivejši terenec, zato je temu primerna tudi cena. Foto: Bruno Kuzmin

Visok, a ne previsok, velik, a ne prevelik, temeljito opremljen, skoraj mogočen, v notranjosti ameriško imeniten. Uganili? Morda, to je jeep grand cherokee 3,0 CRD overland.

Deset zvočnikov

Ameriški Jeep spada pod tovarno Chrysler, ki je pri italijanskem Fiatu. Oznaka overland pove, da je to najbolje opremljeni cherokee. Naj naštejem, kaj vse je na voljo vozniku in tudi tistemu, ki sedi poleg njega na sprednjem sedežu. Zgornji del armaturne plošče prekriva usnje, prav tako spodnji del volana, katerega zgornji del je lesen, za katere roke morda prevelik. Sedeži ponujajo veliko udobja, so seveda hlajeni in ogrevani. Skoraj izjemen je hi-fi – za zvok skrbi deset zvočnikov in več kot 500-vatni ojačevalec – slišijo te tudi na ulici ... Počutje je imenitno, razkošno. In ker na usnjenih sedežih sediš više, se tudi lahko počutiš vzvišeno – vsaj malo in vsaj za kratek čas.

Čeprav je cherokee izvirno ameriški, lastninsko italijanski, je motor nemški oziroma Mercedesov. Trilitrski dizelski šestvaljnik ima 177 kW/241 KM, kar je skoraj deset odstotkov več kot pri prejšnjem agregatu. Na voljo je velikih in občutnih 550 Nm navora že pri 1800 vrtljajih, kar omogoča razmeroma hitre reakcije. Tudi končna hitrost je za tako velik oziroma visok avto zelo zgledna (nekaj čez 200 km/h), piš vetra ob karoseriji je skoraj neslišen, kar pri terenecih ni razumljivo samo po sebi.

Teža in poraba

Menjalnik, samodejni s petimi stopnjami, je neproblematičen, morda bi avtu dobro dela še kakšna prestava več; teža 2,4 tone naredi svoje, saj je poraba 10 litrov realnost, s katero se je treba sprijazniti. Povrhu ima cherokee nastavljivo podvozje tudi po višini, elektronsko uravnavanje blaženja, kar pomeni, da lahko izbiraš med petimi načini delovanja podvozja. Čeprav ni tako nizek, se karoserijsko skoraj ne nagiba, kar spada med pohvale.

Te si zasluži tudi štirikolesni pogon qaudra drive. Ko se voziš po suhi cesti, deli moč med prednjimi in zadnjimi kolesi v razmerju 40 : 60. Ko ga zapelješ s ceste, se to spremeni, saj je moči na obeh oseh enako, delna elektronska zapora diferenciala in večja oddaljenost do tal pa vozniku dajeta precej samozaupanja. Še več ga ima ali ga dobi tudi zaradi reduktorja pogonske moči – pripomočka, ki dokazuje, da je cherokee terenec, in ne le nežni športni terenec.

Cherokee v tej izvedbi stane 64.900 evrov. Ni malo. Toda tudi ponuja ne malo. Jeep grand cherokee je zmogljivejši terenec, zato je primerna tudi cena. Notranjost: temeljito, skoraj razkošno opremljena, zato se moraš in moreš počutiti dobro. Motor je nemškega izvora, kar potrjuje globalnost avtomobila – tovarna je ameriška, lastnik je iz latinskih Apeninov.

Deli s prijatelji