PARKIRIŠČE

Alfa Romeo: Giulietta drugič

Objavljeno 28. februar 2014 17.00 | Posodobljeno 28. februar 2014 17.00 | Piše: Gregor Pucelj

Poleg bogate opreme sta prepričljiva predvsem nova motorja.

Volanski obroč zdaj v osrednjem delu spominja na obliko prednje maske, na armaturni plošči je zaslon multimedijske naprave uconnect. Foto: Gregor Pucelj

Pri pomladitvi giuliette so pri Alfi Romeu sledili preprostemu načelu – ne menjaj konja, ki zmaguje. A po treh letih so bili nekateri popravki le potrebni. Predvsem so Alfini inženirji pogledali, kaj so pogrešali oziroma predlagali dosedanji kupci giuliett.

Glede na uvodni stavek je zunanjost osvežene giuliette skoraj nespremenjena. Nekoliko, ampak res samo nekoliko, so razpotegnili srce na maski motornega pokrova, se pozabavali s sprednjim odbijačem in meglenkami, žaromete podložili s temno podlago ter dodali svetleče diode za dnevne luči spredaj in zadaj. Dodali so še tri nove barve, tako da jih je zdaj skupno 11, nekaj pa je tudi novih litih platišč, ki so velika od 16 do 18 palcev.

V notranjosti so dodali nov volanski obroč, ki zdaj v osrednjem delu spominja na obliko prednje maske. Posebno pozornost so namenili novi razporeditvi stikal, armaturno ploščo pa so prevlekli s posebnim lakom, tako da je manj občutljiva za praske in manjše poškodbe. Dodali so tudi predala na vrhu armaturne plošče in levo od volanskega obroča. V korak s časom so pri Alfi stopili tudi z novim informacijsko-zabavnim sistemom, tako imenovanim uconnect, ki so ga vgradili v sredino armaturne plošče. To multimedijsko vozlišče ima pet- ali 6,5-palčni zaslon na dotik.

Čeprav so bili že do zdaj prednji sedeži v giuliettah solidni, so jih oblikovali na novo, namenili pa so jim tudi kopico novih prevlek, od tekstilnih do takih z naluknjanim usnjem.

Prenovljen prtljažni prostor ima zdaj po celotni notranjosti posebno črno prevleko; uporabne prostornine je 350 litrov, širina med blatnikoma znaša 1023 mm, zaradi zelo pravilnih oblik pa ga je mogoče v celoti izkoristiti, pravijo. Če zložite zadnja sedeža, lahko v avtu peljete tudi kolo.

Vse drugo je bolj ali manj skrito očem: izboljšali so blažilnike, druge dele podvozja pa pustili takšne, kot so bili. Okrepili pa so bočne ojačitve in skrbno dodelali protihrupno izolacijo. Posebno skrb so namenili tudi varnosti, čeprav je imela giulietta že do zdaj pet zvezdic Euro NCAP. Jasno je, da so vgrajeni vsi znani elektronski pomočniki, bolj športne voznike pa razveseljuje elektronska zapora diferenciala, sicer prednjega pogona.

Na voljo so štiri ravni opreme, kupci pa pri vseh po lastnih željah dodajajo še različne nadgradnje (športne in podobne). Tradicionalno ostaja vrh ponudbe paket opreme quadrifoglio verde, ki pa je na voljo le pri novem in najmočnejšem bencinskem motorju 1750 TBi 16v s 177 kW (240 KM), s katerim giulietta doseže največjo hitrost 244 km/h in pospeši do hitrosti 100 km/h v 6,8 sekunde. Vanj so vgradili precej tehničnih izboljšav, predvsem so zmanjšali notranje trenje in dodali nov turbinski polnilnik; vse to agregatu omogoča doseganje okoljskega standarda evro6. Poleg tega so na voljo še trije že znani bencinski motorji – 1,4 TB (77 kW), 1,4 TB (88 kW) in 1,4 TB (125 kW).

Med tremi dizli pa je nov 2,0 JTDm 16v s 110 kW (150 KM), opremljen s sistemom vbrizga goriva multijet nove generacije in z navorom kar 380 Nm/1750 vrt/min. Rezultat je jasen: velika prožnost in odlične zmogljivosti; največja hitrost 210 km/h, pospešek do 100 km/h v 8,8 sekunde. Ob tem pa v tovarni obljubljajo porabo goriva v kombiniranem ciklu 4,2 l/100 km in izpust CO2 110 g/km. Posodobili so tudi 1,6-litrski dizel s 77 kW (105 KM), ki ima kombinirano porabo zgolj 4 l/100 km; najmočnejši bencinski in dizelski motor lahko dobite tudi s samodejnim menjalnikom.

Za vstopni model giuliette z bencinskim motorjem (1,4 TB 16v 105 impression) boste plačali nekaj manj kot 16.000 evrov, za vstopno različico z dizelskim (1,6 JTDm 16v impression) pa 17.350 evrov. Najzmogljivejšo in najdražjo giulietto 1750 TBi 16v quadrifoglio verde cenijo na 26.500 evrov. 

Deli s prijatelji