EKONOMIKA

Akcijska ponudba, usluga za denar

Objavljeno 18. april 2012 08.30 | Posodobljeno 18. april 2012 08.30 | Piše: Mateja Muršec

Pri nakupih, ki jih potrdimo komercialistu po telefonu, ne dobimo vedno vseh podatkov, ki so potrebni, da bi se lahko pravilno odločili.

Fotografija je simbolična

Sicer nimam ravno veselja na veliko klepetati z agenti, ki me kličejo po telefonu, vendar me vsake toliko le premami. Sploh če nimam pametnejšega dela. In čakanje v koloni avtomobilov je eden od trenutkov, ko sem pripravljena poslušati, kaj mi imajo novega ponuditi.

Neverjetna ponudba

Tako sem se pred kakšnim mesecem posvetila prijazni gospe, ki mi je najprej sporočila, da mi je za rojstni dan podarila neverjeten popust. Izdelke tega podjetja poznam in so me prepričali, da njihova kakovost res ni vprašljiva. Obširno mi je razložila, kaj mi ponuja. Seveda po sistemu »pa to še ni vse, dodamo tudi komplet nožev«.

Meni bi pripadla, jasno, članska izkaznica ter še nekaj daril ob nakupu, ki jih niti po naključju ne potrebujem. Neverjetno ugodno ponudbo je bila pripravljena celo prilagoditi mojim željam. Za vse skupaj, kar mi ponuja, naj bi po rednih cenah odštela kar 400 evrov, z mojim neverjetnim popustom pa bi to olajšalo mojo denarnico za »pičlih« 150 evrov. To pa res ni slaba ponudba. In še na obroke. Pravzaprav tako dobra, da je izjemno sumljiva. Tudi to, da bi se za nakup morala odločiti takoj. Pa spet usluga. Dajo mi čas do naslednjega dne. Pa naj bo. Malo se mi še vedno zdi čudno, da mi ponudbe s specifikacijo izdelkov ne morejo poslati po pošti.

Redna cena 400, zame 150

Strinjam se s tem, da me naslednji dan pokliče še enkrat. Toliko, da imam čas ponudbo in cene preveriti na internetu. Rezultat me prav preseneti. Že na strani tega podjetja najdem posebne ponudbe, prav nič povezane z mojim rojstnim dnem (ko so med tisoči izžrebali mene, srečnico), in enak komplet bi po promocijski ponudbi tega tedna dobila za 130 evrov. Da ne omenjam dejstva, da je navedena redna cena teh artiklov skoraj polovico nižja. Verjetno so sešteli še vrednost vseh daril, ki bi mi jih dodali v telefonski prodaji. Saj povsem razumem, da so za telefon zapravili nekaj denarja, ampak 20 evrov razlike … Toliko pa spet ne.

Ko sem to naslednji dan omenila v razgovoru z agentko, me je hitela prepričevati, da sem sicer lahko videla njihovo ponudbo na spletu, vendar nikakor ne tistega, kar mi ponuja ona. Ravno teh artiklov nimajo v redni prodaji. Tako seveda ne morem primerjati cen, karakteristik … Skratka, ne morem ugotoviti, kaj v resnici dobim. No, tako pa jaz ne kupujem. In enako priporočam tudi vsem drugim. Pri tem prav z lahkoto zanemarim argument, da kupljeno tako ali tako lahko vrnem, in zato ni prave potrebe, da posel zapletam s podrobnimi zahtevami o blagu.

Zahtevajte pisno konkretno ponudbo

Tudi če vam bodo ponudili garancijo vračila denarja, kar pomeni, da v določenem roku lahko izdelek vrnete, če z njim niste zadovoljni, se morate zavedati, da se jim vrnejo kvečjemu trije odstotki. Vsi drugi blago obdržijo in tudi plačajo. Pa ne nujno zato, ker so tako zadovoljni z izbranim. Morda se jim samo ne ljubi izpeljati celotne procedure, ko morajo v originalni embalaži izdelek odnesti na pošto, izpolnjevati obrazce …

Če ocenite, da predmet, ki so vam ga ponudili po telefonu, res potrebujete, in ste med tistimi, ki jim je neprijetno obiskati vse možne prodajalne po državi in še najmanj do Gorice ali Gradca, potem vsaj temeljito preverite cene za enakovredne izdelke na spletu.

Poleg tega se nikakor ne pustite odpraviti brez podrobnih specifikacij, fotografij, ki naj vam jih pošljejo po elektronski pošti. Kajti če niste dobili konkretne ponudbe, boste težko ugovarjali, da natančno tega niste naročili. Pravzaprav sploh ne boste vedeli, kaj ste naročili. Potem je vse, kar vam pošljejo, pravilno.

Deli s prijatelji