PRIKUPEN

Adam za Evo

Objavljeno 21. maj 2013 19.10 | Posodobljeno 21. maj 2013 19.12 | Piše: Janez Kovačič

Oplov adam je oblikovno prikupen, prostorsko skromen, pa z motorjem, ki bi bil lahko zmernejši pri porabi.

Oplov adam očem deluje prijazno in všečno, bo ugajal tudi kupcem (foto: Gašper Boncelj)?

Nemški Opel z majhnimi avtomobili nima malo izkušenj. Toda njegov adam je (poskus) prodora v najmanjši avtomobilski razred, v tistega, kjer po svoje gospodari fiat 500 pa morda mini. Koliko možnosti ima malček adam?

Avto za dva

Ta hip se najmanjši opel v dolžino potegne do 370 centimetrov. Razumljivo in logično je, da ima samo par vrat, a hkrati podobo, ki bi smela ugajati zelo raznolikemu okusu. Mehke in oble linije, obla streha, povrhu pa vrsta opremskih možnosti – denimo strop, posejan z zvezdicami, ki ponoči svetijo in niso zaspanke, adama naredijo privlačnejšega in individualnega. Po tej strani avto, ki nosi ime ustanovitelja nemške avtomobilske hiše, ki je že skoraj stoletje v lasti ameriškega General Motorsa (kar Oplu ni vedno v prid), ne more razočarati. Zdi se, da so zadeli, ampak to morajo potrditi še prodajne številke.

Notranjost ponuja marsikaj, toda nič posebno presenetljivega: pričakovana sta dobro in udobno sedenje spredaj ter prostorska stiska zadaj, kajti adam je naprej in najbolj avto za dva. Morda je volanski obroč nekoliko prevelik, uporabno velik je zaslon, občutljiv za dotik, s preglednostjo merilnikov in dosegljivostjo stikal ni zadreg. Preglednost nazaj je skromnejša, kot bi si (starejši) želeli, ampak se ve, da je to kronična in hkrati akutna bolezen sodobnih avtomobilov. Prtljažnika je pričakovano za vzorec – z osnovnih in liliputanskih 170 litrov ga je možno povečati na zelo znosnih 663 (žal pa podrto naslonjalo zadnjih sedežev naredi previsok rob oziroma stopnico) –, a potem je ta adam povsem drugačna zgodba. Po drugi strani smeš biti zadovoljen s podvozjem: je dovolj udobno (kar je na slovenskih cestah precej pomembno!), hkrati pa zagotavlja dobro vodljivost.

Sedem litrov je preveč

Hvalo si zasluži tudi petstopenjski ročni menjalnik – je dovolj natančen in s kratkimi ter natančnimi hodi. Manjka šesta? Morda. Če bi jo imel, bi bil njegov 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, ki ima 64 kW/87 KM in 130 Nm navora, bolj navdušujoč. Tako pa ima skoraj sedemlitrsko porabo, kar je v teh časih precej preveč, čeprav tovarna navaja drugačne številke.

V osnovni izvedbi je opel adam jam 1,4 na prodaj za 13.300 evrov. Je nedvomno resen konkurent v tem razredu, o tem ni dvoma, saj je prikupen, pa seveda omejeno uporaben, kar je treba vedeti že veliko prej. Adam najbolj za Evo? Se bo pokazalo čez čas! 

 

Deli s prijatelji