PARKIRIŠČE

A3 jih ima pet

Objavljeno 17. marec 2013 15.00 | Posodobljeno 17. marec 2013 15.00 | Piše: Janez Kovačič

Audi A3 nove generacije je zdaj na prodaj tudi v izvedbi sportback oziroma s petimi vrati.

Dodatna vrata zunanje podobe nove generacije audija A3 skoraj ne spremenijo. Foto: Janez Kovačič

Audi A3 je za ingolstadtsko tovarno skoraj tako pomemben, kot nekaj večji in s tem tudi dražji A4. Po jesenski predstavitvi novega A3 s tremi vrati – to je tretja generacija – je sedaj nared še petvratna različica, ki ji pravijo sportback. Želja po morebitni družinski uporabnosti? Morda.

Ne želi biti družinski

Karoserijskih razlik med tri- in petvratnim sportbackom tako rekoč ni; kolikor jih je, denimo na zadku, jih zmore prepoznati in našteti res posebno izurjeno audijevsko oko. Je pa A3 sportback v primerjavi s trivratno različico malenkost ožji, vendar s 35 milimetrov daljšo medosno razdaljo (263 centimetrov) in skupno dolžino 431 centimetrov. Pet vrat načeloma omogoča lažji dostop do zadnjih sedežev, morda je zato nekaj večji tudi prtljažnik. Glede prvega ni dvoma, čeprav zadaj ni in ne more biti posebnega razkošja. Pri prtljažniku pa je tako, da ponuja od najmanj 380 do največ 1220 litrov, kar je spodobna, a kljub temu neizjemna prostornina. Ampak naj bo jasno – prav izrazito družinski A3 sportback ne more biti, morda tega niti noče.

Notranjost je seveda enaka, marsikaj si je mogoče, žal, dokupiti, so pa opazni dobra izdelava, kakovostni materiali. To pomeni, da bi v sportbacku lahko občutili nekaj premijskega (nobel) značaja ... Podvozje je lahko različno, še posebno pri zadnji premi – ta je pri osnovni izvedenki z 1,2-litrskim motorjem TFSI poltoga – kot pri novem VW golfu. Lahko dokažem, da ne moti – ali pa le tistih, ki so prepričani, da so mojstri vožnje kot relijski Sebastien Loeb ...

Motorna ponudba je enaka – dva dizelska agregata TDI in trije bencinski TFSI v razponu od 105 do 180 KM. Vsi motorji imajo sistem start/stop, so varčnejši in do okolja prijaznejši kot prej. Menjalniki so trije (ročni šeststopenjski in dva samodejna S-tronica s šestimi ali sedmimi stopnjami), pogon je spredaj, tudi sloviti štirikolesni quattro, opremski paketi so trije.

Načrti, pravzaprav želje v tej nepredvidljivi deželici? Letos prodati vsaj 220 A3 sportbackov, sicer pa vsega skupaj 300 (obe izvedbi). Jim bo uspelo? Ne vem, vem pa, da je A3 sportback v najcenejši bencinski izvedbi na prodaj za 20.470, v dizelski pa za 22.270 evrov.

Deli s prijatelji