PARKIRIŠČE

207 – 1 = 208

Objavljeno 23. april 2012 20.00 | Posodobljeno 23. april 2012 20.00 | Piše: Janez Kovačič

Francoski Peugeot, sestavni del PSA, predstavlja naslednika peugeota 207 s preprosto oznako 208.

Peugeot je predstavil tako tri- kot petvratno različico, kar se v zadnjem času ne dogaja pogosto (foto: Gašper Bertoncelj).

Ali matematika, zapisana v naslovu, drži? Morda. Vsekakor drži pri francoskem Peugeotu, ki rojeva malčka z oznako 208, ki je naslednik ne preveč uspešnega peugeota 207. Novinec, torej 208, je od predhodnika s svojimi 396 centimetri dolžine kar sedem (!) centimetrov krajši. Ne dogaja se prav pogosto, čeprav vsi prisegajo na »downsizing«, kar pomeni zmanjševanje ali skrajševanje. Torej matematika v naslovu drži. Vsaj deloma.

Peugeot 208 na ta svet prihaja v dveh karoserijskih izvedbah, kot kombilimuzina s tremi in petimi vrati. Brez skrbi, kasneje se bo rodila še kakšna karoserijska izvedenka. Zakaj tržno spogledovanje s skoraj pozabljenim 206 in ne še z vedno prisotnim 207? Preprosto – 206 je našel 7,8 milijona kupcev, 207 le 2,4 milijona! Matematika v naslovu ima svoj smisel. Francoska avtomobilska hiša, ki nima najboljšega poslovnega zdravja, ima prav zaradi tega zelo ambiciozne načrte: letos želi prodati vsaj 265.000 208, naslednje leto pa več kot pol milijona! Zahtevna naloga, kajti v razredu, v katerem se poskuša Peugeotov novorojenec, je več kot 25 konkurentov (!), pred desetletjem jih je bilo skoraj pol manj.

Zdi se, da oblika 208 dokazuje zelo odločen in opazen prelom z vsem tistim, kar je in še prinaša 207. Vsake oči pač vidijo drugače, pa vendar tvegam – 208 tako v tri- kot petvratni izvedbi deluje sveže, sicer nič revolucionarno, pa vseeno opazno drugače. Dovolj, da se posreči, kar načrtujejo? Bomo videli!

Čeprav je krajši, ima v notranjosti več prostora, v primerjavi s predhodnikom pa je lažji za omembe vrednih 110 kilogramov. Za nekaj dobrodošlih litrov se je povečal tudi prtljažnik (v osnovi nič presunljivih 285 litrov prostornine), medosne razdalje je za 253 centimetrov. Ne moreš prezreti velikega večfunkcijskega zaslona sredi armaturne plošče, ki bo serijski pri dražjih paketih opreme. Postavitev merilnikov je klasična, torej tik pred voznikom – hvalabogu, zadaj pa se utegnejo pritoževati predvsem višji, obilnejši.

Motorjev je že sedaj, ko je 208 komaj dobro speljal, devet – pet bencinskih in štirje dizelski HDI. Na začetek bencinske ponudbe je postavljen trivaljnik z gibno prostornino 1,0 litra in s 50 kW/68 KM pri 6000 vrtljajih. Tovarna napoveduje povprečno porabo 4,3 litra in povprečen izpust C02 v vrednosti 99 g/km. Tudi začetni dizelski oziroma HDI-agregat 1,4 ima enako moč, se pravi 50 kW/68 KM, vendar pri 4000 vrtljajih. Tukaj tovarna napoveduje povprečno porabo celo 3,8 litra in izpust C02 98 g/km. Še najmočnejša tako pri bencinarjih kot dizlih pa sta 1.6 THP s 115 kW/156 KM in 1.6 e-HDI, ki zmore 84 kW/115 KM. Je to dovolj za običajne kupce in premalo za tiste, ki hočejo več in hitreje? Prav, prihaja tudi nekdaj sloviti GTI!

Prodaja 207 bo pri nas stekla te dni, zato cene niso skrivnost: od najmanj 10.200 (1.0 VTI 68) do 14.800 evrov, kolikor bo stala različica 1.6 eHDI 92. Na vrsti so torej kupci in njihova matematika! Peugeot je predstavil tako tri- kot petvratno različico, kar se v zadnjem času ne dogaja pogosto. Notranjost je svetla, s klasično postavljenimi merilniki in z velikim večfunkcijskim zaslonom sredi armaturne plošče. Petvratna varianta tudi z zadnje strani deluje prijetno, všečno. A sodil bo trg. Avto je krajši, zadaj naj bi bilo nekaj več prostora kot prej.

Deli s prijatelji