Lani je minilo 120 let od znamenitega izuma pecilnega praška, s katerim se je začela že kar legendarna zgodba družinskega podjetja Dr. Oetker. Njegov utemeljitelj, farmacevt dr. August Oetker, se je do svojega odkritja, praška brez okusa in z dolgim rokom trajanja, dokopal leta 1891 v Bielefeldu, v prostorčku za kemične poskuse, velikem menda le štiri kvadratne metre. Izdelek s komercialnim imenom Backin, je, kot bi trenil, navdušil nemške ter kmalu nato tudi gospodinje drugod po Evropi in na drugih celinah. Po zagotovilih izdelovalca jim je prihranil veliko dela in zagotovil uspeh pri peki sladkih kruhov in predvsem slaščic vseh vrst. Močnate jedi je bilo na primer mogoče pripraviti z manj jajci – »zlasti ko so pozimi jako draga« – z le malo več pecilnega praška, kajti zvrhana čajna žlica Oetkerjevega pecilnega praška nadomešča za kipenje sneg iz 3 do 4 jajc …
Po smrti prvega Oetkerja so podjetje razvijali in širili njegovi potomci. Izdelke so začeli preizkušati v poskusni kuhinji, vsak naslednik pa je osnovni blagovni znamki dodal nekaj izdelkov ter podjetje razširil v še kakšno državo. Vnuku Rudolfu Augustu Oetkerju je na primer uspelo z zamrznjenimi picami, pravnuk dr. h. c. August Oetker pa je dodal širok izbor mislijev. Celotna ponudba družbe Dr. Oetker ponuja blizu 300 izdelkov, ki pa niso vsi zastopani na vseh tržiščih. Kmalu po prvi svetovni vojni je Oetkerjevo podružnico – s Tovarno za pecilne praške Dr. A. Oetker, d. z. o. z., v Mariboru – dobila tudi tedanja Jugoslavija. Oetkerjev zaščitni znak z geslom Kakovost je najboljši recept dandanašnji povezuje okrog 7000 zaposlenih, od tega jih je približno 4000 v treh nemških tovarnah, preostali pa v podružnicah zunaj Nemčije.
Prodajo pecilnih in vaniljevih praškov, praškov za pudinge, jedilne želatine Regina, pripomočkov za vkuhavanje sadja in drugih izdelkov sta po že preizkušenih postopkih tudi pri nas pospeševali spretno trženje in sistematično oglaševanje – danes bi temu rekli uspešen marketing. Med pripomočke za povečevanje tržnega deleža so spadale tudi knjižice z recepti, ki so že na prvih straneh opozarjale na prednosti blagovne znamke s »svetlo glavo« – ženskim profilom v krogu na črni podlagi: »Med tisoči znamk, ki se priglašajo vsako leto, pač ni nobena postala znana kakor ta. Radi pozornosti, ki jo vzbuja slika, in radi globokega svojega pomena je postal ta znak nepozaben … Marsikatera ura se je prihranila, mnogo nejevolje radi slabega kipenja močnikov je izostalo. Pri nakupu pozor na to, da se dobe pristni Oetkerjevi fabrikati, ker se ponujajo često manj vredni posnetki.«
Oetkerjevi tržniki pa niso izvrstno obvladovali le področja peke najrazličnejših piškotov, kipnikov, pogač, kolačev in kolačkov, zavitkov, narastkov ter mnogo drugih predvsem močnatih jedi, temveč so znali svojim potrebam vešče prirediti tudi recept za jajčni konjak, kajpada s svojim edinim pravim, patentiranim vaniljevim sladkorjem. Da bi bolj zaleglo, so ga priporočili kar v verzih: Skrbem liker je medicina prava, po jajčnem konjaku še manj boli te glava; zato ohladi ž njim si srčne rane, da telo krepko, glava svetla ti postane.
Jajčni konjak 4 rumenjaki |